Publicitat
Política · 7 de Novembre de 2013. 13:42h.

“D’Europa no ens en treu ni Déu”

Alfred Bosch assegura que “si nosaltres som nacionalistes ho som menys que el PP”

“D’Europa no ens en treu ni Déu”

Imatge de l'entrevista

El diputat d’ERC al Congrés, Alfred Bosch, ha assegurat que en cas que Catalunya s’independitzi “d’Europa no ens en treu ni Déu”. A més, ha considerat que el PP és “el partit nacionalista més gran del Congrés”.

Bosch, en una entrevista concedida a Bernat Capell per e-notícies, ha assegurat que passi el que passi els catalans són europeus. “D’Europa no ens en treu ni Déu. Hi som, ens agradi o no. Som al continent europeu i compartim cultura europea; per tant hi som i punt”, ha afirmat.

“Una altra cosa” -diu- és seguir a la UE. Tot i això, considera que “jo i ERC som partidaris de romandre-hi” i que “la Unió Europea és una garantia contra les tendències suïcides que de vegades té Europa”. Bosch, a més, creu que la creació d’un nou Estat no suposaria que Catalunya quedés fora de la UE.

“No hi ha cap article que ho digui. No hi ha res als tractats europeus que digui que això passaria. I per què hauria de passar?.. si ja hi som”, ha argumentat. Capell, però, li ha recordat que “un Estat necessita l'aprovació de tots els Estats europeus per ser-hi”.

La resposta de Bosch ha estat la següent: “O sigui, l'hereu universal del Regne d'Espanya és el que quedi d'Espanya sense Catalunya? Vostè ho té clar això?... perquè jo no”. “En tot cas, i si això fos clar, també seria clar que serien els hereus universals del deute espanyol. ¿Per què n'hauríem d'assumir una part alíquota? Es a dir, si la part bona de l'herència no la compartim, ¿per què hem de compartir la negativa? ¿Qui ens hi obliga?”, ha afegit.

D’altra banda, sobre si ell es defineix com a nacionalista, el diputat ha dit que “sí i no”. “Sí, és a dir, tan nacionalista, o gens, com ho pugui ser qualsevol altre com ara el Sr. Jordi Cañas, els d'UPyD o, per descomptat, el PP. El PP és el partit nacionalista més gran que hi ha al Congrés dels Diputats”, ha manifestat.

Segons Bosch, fa uns anys el terme nacionalista “s’utilitzava només per als espanyols”. “El bàndol de Franco era el nacional i qui defensava una idea extrema del país. Jo estic a favor de la independència del meu país”, ha dit.

El diputat justifica que el PP és el partit més nacionalista perquè “defensen la centralització d'Espanya, els símbols espanyols, la nació espanyola, i perquè pensen que no hi ha una altra nació que la seva... és el nacionalisme extrem”.

“Fins i tot defensen articles de la Constitució espanyola que diuen que la nació, en cas de necessitat, s'ha de defensar amb les armes i amb les forces armades: ¿què hi ha més nacionalista que això?”, ha sentenciat.

Veure entrevista sencera

Publicitat
Publicitat

85 Comentaris

Publicitat
#42 BEJOTA, bcn, 09/11/2013 - 13:23

El presidente del Consejo Europeo, Herman Van Rompuy, ha lanzado un mensaje a las autoridades escocesas, catalanas y flamencas que propugnan celebrar un referéndum sobre su independencia, señalando que "nadie obtendrá nada del separatismo".



#41 Gongylus, Girona, 08/11/2013 - 13:07

La mà dreta d?Olli Rehn, Amadeu Altafaj, explica que un hipotètic Estat català difícilment sortiria de l?euro i de la UE: "El 'som i serem' s?hauria de traduir per l''hi som i hi serem'".

#41.1 Adso di Melk, Terrassa, 08/11/2013 - 13:46

Ostres nano..... com ens apropiem dels dits i fets d'altres persones.... Colaria si aquest matí no hagués escoltat RAC1.....

#40 Ciudadano Sinmitos, Barcelona, 07/11/2013 - 23:57

Ay,ay,ay, Alfred, no provoques a Dios, que te puede castigar en esta vida chafando el año que viene tus proyectos separatistas. Mejor que pidas perdón, vayas andando a Montserrat y entregues un buen donativo al Abad.
En manos de estos espabilados de ERC Catalunya acabaría en el Infierno.

#40.1 Gongylus, Girona, 08/11/2013 - 09:52

El millor és separar-nos. Adéu Espanya, has estat un malson aquests darrers segles, però els catalans per fi hem despertat. Espero que els espanyols per fi pugueu ser feliços, ja que no tindreu els catalans que us faran empipar.

#39 Víctor, Barcelona, 07/11/2013 - 21:44

En una sociedad culta y formada estos Torrentes de la política no tendrían la oportunidad de dedicarse a ella. Se tendrían que ir acomportarse como el "típico cojonudito español" al bar de carretera donde su padre conoció a su madre.

#39.1 Don Pepo, Sitjes, 08/11/2013 - 01:28

Totalment de acuerdo con tu comentario. Como catalan, verguenza me da, cuando los veo las pallasadas de este individuo y el otro que lo acompaña, que por cierto, desgraciadamente mantengo con m is impuestos.

#39.2 hocmonumentum, barcino, 08/11/2013 - 08:12

Victor i Pepo: us hauria de fer vergonya recòrrer al més fàcil, l'insult, quan no esteu d'acord amb algú. Quina sort, oi , l'anonimat d'internet?. Per altra part, el comentari sobre Europa és opinable i més complex, però respecte el tema nacionalismes és evident que la clava.

#39.3 Víctor, Barcelona, 08/11/2013 - 08:50

Y A ti te tendría que dar vergüenza no medir a todos por el mismo rasero y quedarte en silencio cuando quienes insultan son los tuyos en vez de darles una clase magistral de buenas maneras. Y eso es un reflejo de una moralidad enferma.

#39.4 Can Jofresa, terrassa, 08/11/2013 - 09:23

Bosch se cree que cuando estornuda, Bruselas tiembla. Este es el típico sietemachos hispano aunque él se crea lo contrario.

#38 FGR, Barcelona, Espanya, 07/11/2013 - 21:22

Per aquesta mateixa regla de tres, estem a la Península Ibèrica, compartim cultura espanyola, per tant hi som espanyols i punt ",

#38.1 Moles, Les Ardennes, 07/11/2013 - 22:57

per a dir aquesta cutrada has de tenir en compte, que espanya s'ha fet d'acord amb els paràmetres castellans, per a que tothom es sentís espanyol, la cultura del Estat hauria de ser o be neutra o acceptar la plurinacionalitat en benefici de tots i mai en contra de ningú, i això no es el cas.

#38.2 Gongylus, Girona, 08/11/2013 - 09:59

En primer lloc, a la península Ibèrica també hi ha el portuguesos i els gibraltarenys, i no són pas espanyols. I això de que compartim cultura espanyola, no sé a quina cultura et refereixes com a espanyola, però, si més no, la deus compartir tu, perquè jo no comparteixo cap cultura amb Espanya.