El Parlament ha tornat a votar avui a favor de la consulta sobre el futur marc polític de Catalunya. El text s’ha aprovat per 91 vots a favor -CiU, ERC, ICV-EUiA, CUP i 9 diputats del PPC per error-, 17 vots en contra -Ciutadans i 8 diputats del PPC- i 18 abstencions de tots els diputats del PSC presents a la votació.
El punt aprovat s’inclou dins del dictamen sobre el compte general de la Generalitat del 2011, que s’ha debatut i aprovat aquest matí al ple. Aquest error de mig grup parlamentari popular ha comportat que, per primera vegada des que el referèndum es va fixar per al 9 de novembre, la Cambra catalana hagi arribat als dos terços -91 vots- de l'hemicicle a l'hora de defensar el dret a decidir.
El Parlament, en el text aprovat, constata "la necessitat que el poble de Catalunya pugui determinar lliurement i democràticament el seu futur col·lectiu per mitjà d’una consulta per a definir un nou marc polític que pugui posar fi al dèficit fiscal crònic que pateix Catalunya, amb l’objectiu de preservar el desenvolupament econòmic i l’equilibri territorial i garantir les prestacions fonamentals de l’estat del benestar".
El Parlament també constata "el finançament injust que ha tingut Catalunya per afrontar l’infrafinançament de les competències que l’estat ha transferit a les comunitats autònomes i les competències específiques -en matèria judicial i de seguretat ciutadana, entre d’altres-".