Publicitat
Política · 21 de Març de 2013. 10:25h.

Dos imputats més de CDC

El jutge crida a declarar Matas i Solà per presumpte "espoliació" de l'ACM

Dos imputats més de CDC

Xavier Solà, al darrer consell nacional de CDC celebrat el passat 23 de febrer

L'exsecretari general de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), Josep Maria Matas, i qui va ser el seu cap de serveis jurídics i mà dreta, Xavier Solà, han de declarar el proper 17 d'abril com a imputats per desviar més d'un milió d'euros de l'ens municipalista.

Segons informa El País, el titular del Jutjat d'Instrucció número 17 de Barcelona ha admès a tràmit la querella presentada per la Fiscalia Anticorrupció, que acusa Matas i Solà, tots dos càrrecs de Convergència, d'abordar l '"espoliació" de l'ACM.

La decisió judicial arriba un mes després que el fiscal Emilio Sánchez Ulled presentés la querella, en què denuncia que la malversació de fons a través de treballs ficticis i factures inflades va permetre a tots dos augmentar de manera notable el seu nivell de vida.

Matas, que també va ser coordinador general de la Diputació de Barcelona, va adquirir "un significatiu patrimoni immobiliari" i "vehicles d'alta gamma". El seu amic Solà, que va ser número dos del Departament de Cultura en l'anterior legislatura, va pagar gràcies al "saqueig una segona residència a Cadaqués".

Publicitat
Publicitat

8 Comentaris

Publicitat
#8 Kropotkin, Vic, 21/03/2013 - 22:22

Lo mas logico seria imputarlos a todos los catalanistas y luego ver si alguno, escaso, lo ha sido por error. Pero no creo... Jua, jua, jua,...

#7 Ramon, amic no de mi, sinó del meu, adéu, 21/03/2013 - 15:54

La cosa va començar el 1980, amb la imPutació del pare carabasser de la gran famiglia Pujol, pel cas Banca Catalana... el més còmic (si no fos patètic) és que han passat 33 anys i els seus fills, els putatius i els naturals, continuen proliferant... això sí, "tots ben col.locats.

#3 piti, bcn, 21/03/2013 - 12:35

bueno.. de mica en mica a veure si tot es posa al seu lloc, pregunto jo
Tornaran el diners embutxacats o podrem anar a Cadaqués de vacances? de veritat necessito si o si les vacances pq des de que no treballo m'avorreixo i el sol crec que va molt bé, Prometo no destrossar l'habitatge FEM LLISTA i .

#3.1 maria, bcn, 21/03/2013 - 13:52

no hi pots anar-hi, i trobaràs a la mamà política què tb es un xic "xoriça" té feina a restaurar el poble

#2 grop, bcn, 21/03/2013 - 11:17

leer la gramática de "Tommpa" me lleva siempre a especular sobre su identidad, quizá un pakistaní que aprendió catalán por las noches? por qué no usa artículos? cómo se debe ganar la vida (si es el caso)?

#2.1 Gabriel, Barcelona, 21/03/2013 - 11:51

òstia "grop" pots llegir i analitzar el català...si ho fas és que t'has molestat en intentar-ho, si ho has fet és que ets catalanista,si ets catalanista és que ets simpatitzan d'ERC,si simpatitzes amb ERC vol dir que també ho fas amb Amaiur i aleshores...vol dir que ets un etarra?!! veus?

#2.2 Enric, Barcelona, 21/03/2013 - 12:47

No fas servir majúscules quan toca? No fas servir "¿" al començament de cada frase interrogativa? Què cxllons parles dels altres?

#1 Tomppa, Sabadell, 21/03/2013 - 11:03

Doncs fora i nous jugadors al joc ... hi ha un munt de catalans ben competents que es pot substituir qualsevol ombra de dubte sobre drets dels catalans. No entenc perquè això es difícil perquè 'guerres' no són mai netes i hi serà victimes, reconsideració es pot fer després ...