Publicitat
Política · 10 de Maig de 2019. 12:12h.

El 33% dels votants d'ERC rebutgen la independència

Només el 12% dels electors dels Comuns aposten per l'Estat independent

El 33% dels votants d'ERC rebutgen la independència

Junqueras i Rufián, en un míting a Sant Esteve Sesrovires el maig del 2017

El 35% creu que Catalunya ha de ser un Estat independent, quan al març d'enguany la xifra era del 39,7%. Això és la resposta a la pregunta del CEO de "Creu que Catalunya hauria de ser...". Per contra, els partidaris de ser un Estat dins d'una Espanya federal augmenten gairebé 8 punts i se situen en el 29,4%.

Els partidaris de ser una comunitat autònoma espanyola són el 25,8% i els partidaris de ser una regió espanyola són el 6%. L'independentisme va arribar al seu màxim el novembre del 2013, quan a la mateixa pregunta un 48,5% responien que volien un Estat propi.

Destaca en aquest sentit que el 26,3% dels votants d'ERC aposten per ser un Estat federal dintre d'Espanya, mentre que un 6,8% vol seguir sent una comunitat autònoma. En total, un 33,1% dels seus votants no aposten per l'Estat propi. Per contra, el 66,1% vol ser un Estat independent. Pel que fa als Comuns, a qui tradicionalment se situa al marge del bàndol independentista i unionista, destaca que només el 12,4% dels seus votants volen la independència.

A Junts per Catalunya, en canvi, el 83,6% volen la independència, mentre que un 13,8% aposta per ser un Estat federal. Entre els unionistes, un 6,4% de votants del PP aposten per una Catalunya independent, mentre que un 10,5% dels votants de Ciutadans i un 8,4% dels votants de Vox aposten perquè Catalunya sigui un Estat dins d'una Espanya federal.
138005 70070-aaaa.jpg

Publicitat
Publicitat

29 Comentaris

Publicitat
#15 Tv3% Live, Queralbs sur Pujol, 11/05/2019 - 08:50

En ese porcentaje se encuentra el Gran Rufian?.
..... o sea el 33% de ERC .... son botiflers .... fucking botiflers.
........ Aixi no anem be a Itaca amb la Estaca de Luis Llac.

#14 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 10/05/2019 - 22:42

"Mohammed Güell y Merlo @oriolguellipuig
?
Un aplauso muy fuerte a ese 8,4% de los votantes de VOX que son independentistas.
O al CEO por encontrarlos, no sé."

No els hi tingeu gaire en compte que son coses el camarada Argelaguet

#13 LuisAlb, ZGZ, 10/05/2019 - 18:33

Hay un 80% de catalanes que quieren referendum. Pero con esa cifra comienza el engaño indepe. Lo que no hay es un 80% que secunden una DUI en el caso que no lo haya de manera inmediata. Una posicion indepe no es apoyada por el 80%. Sanchez ha ofrecido caminar hacia un estado federal y por eso quiere a Iceta en el Senado.

#13.1 Jordi BR, L'H, 11/05/2019 - 18:46

Luis Alberto, eso es evidente. Si en algo se ha hecho autocritica, es en la DUI, que no creo que te más de un 15-20%.
Lo del PSOE y el federalismo es una falacia en el tiempo

#12 Galba , Barceloneta , 10/05/2019 - 16:31

No saben comptar, el 80% será sempre nostre, vull dir dell's.

#11 Ribes, Hospitalet, Tabàrnia, 10/05/2019 - 15:06

Los independentistas no quieren la independencia: quieren el independentismo, que es más rentable. Si no, que se lo pregunten al PNV.

#11.1 recordad 6 y 7 septiembre, Barcelona, 10/05/2019 - 15:35

Saben perfectamente que una Cataluña independiente sería una ruina económica que les daría poco margen al saqueo, mientras que ahora pueden ordeñar Barcelona, los fondos del FLA, los fondos estructurales europeos, el inflado tramo autonómico del IRPF, las subvenciones a dedo, las contratas a dedo,... el objetivo real es ese, no la independencia

#11.2 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 10/05/2019 - 16:05

Creo que es imposible decirlo más claro. Le felicito por la concisión. Me pregunto si algún indepre leerá su comentario y se dará cuenta de una pu*etera vez de que los amos del cortijo catalán le han tomado el pelo (y los dineros) todos estos años.

#11.3 galba, Barcelona, 10/05/2019 - 16:32

Haría falta la inteligencia de los líderes del PNV, lo que no es el caso.

#11.4 Tv3% Live, Queralbs sur Pujol, 11/05/2019 - 14:20

El independentismo funciona como un CARTEL. Es un CARTEL.

#11.5 Jordi BR, L'H, 11/05/2019 - 18:50

Me tiene fascinado el master que tenéis en analizar nuestras opiniones, nuestros comportamientos, nos ponéis a parir un día tras otro, pero aún busco a alguno de vosotros que dé una opinión propia, una propuesta para solucionar el procés, que pueda ser beneficiosa para la mayoría de catalanes, ...
Pero en fin, os seguiré leyendo