Publicitat
Política · 9 de Gener de 2012. 12:26h.

"El aeropuerto del abuelo"

Carlos Fabra es vanta davant dels néts de l'aeroport de Castelló

L'expresident de la Diputació de Castelló i encara president de l'empresa pública Aeroport de Castelló SL (Aerocas), Carlos Fabra, es va vantar davant dels néts de ser el propietari de l'aeroport de Castellò. Tal com recull el reportatge de 30 minuts 'La festa del cel', el líder del PP de Castelló, durant la inauguració, els hi va dir: "¿Os gusta el aeropuerto del abuelo?".

L'aeroport de Castelló es va inaugurar fa gairebé un any sense avions, sense permisos i sense vols, i en l'actualitat continua en la mateixa situació. L'aeroport és privat, però una empresa pública -formada per la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló- assumeix les pèrdues durant vuit anys. L'aeroport va ser una iniciativa personal de Carlos Fabra, que està imputat i pendent de judici per tràfic d'influències, suborn i fraus fiscals.

D'altra banda, l'expresident de la Diputació d'Osca, Rodolfo Aínsa, assegura durant el reportatge que es va alegrar quan va saber que a Catalunya se suprimien les curses de braus: "fixa't que bé, a Osca li anirà bé. Vols xàrter i als catalans que els agradin l'art de Cúchares que vinguin aquí, que els donaran molt bé de menjar, veuran un paisatge meravellós i, a sobre, veuran els toros".

Osca, que tenia un dels aeròdroms per a vols sense motor més antics d'Espanya, va decidir l'any 2004 fer-hi un aeroport. Les previsions eren de vols a Madrid, Barcelona, Canàries... però en tots aquests anys només hi ha funcionat una companyia d'operador turístic que traslladava esquiadors, que posteriorment va fer fallida.

Ara, a Osca no hi ha cap vol comercial, i la normativa aeroportuària fa que, a la pràctica, els vols sense motor hi hagin quedat seriosament limitats. L'aeroport, no obstant, continua obert.

Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#6 Pep, BCN, 10/01/2012 - 11:00

El de Girona de moment és rendible pero poc a poc anirà perdent pistonada quan arribin els TGV de tota Europa a Figueres i Girona. Cal esperar uns 10-12 anys encara, pero arribarà. No més aeroports, si connexions TGV amb Europa!

#6.1 Terraxa, Terrassa, 10/01/2012 - 21:03

no és rendible, pensa que a part del cost d'explotació actual, que difícilment es cobrirà amb les taxes aeroportuaries donat el poc trànsit, cal amortitzar la inversió de 100 milions.
No surten els números per enlloc, excepte pel que hi van sucar, és clar.



#5 Terraxa, Terrassa, 09/01/2012 - 23:41

costos aeroports (milions euros)
Ciudad Real 1.000
Castellón 150
Huesca 40
Alguaire 100
Badajoz ????
AVE Toledo-Cuenca-Albacete: 3.500
AVE Zaragoza-Huesca 221
i podem seguir i seguir.....
http://dfc-economiahistoria.blogspot.com/2011/08/aves-aeropuertos-autopistas-y-tranvias.html

#4 Viva Franco, Reus, 09/01/2012 - 23:39

Aquest Fabra sembla Franco inaguran pantans, pero almenys aquells servien per alguna cosa tot i el mal que feien.
A veure si Rajoy el fot fora d'una vegada a tota aquesta camarilla, o resulta que es de la mateixa camada.
NOIS NO HI HA RES A FER INDEPENDENCIA PRIMER EL PRINCIPAT X PV. " ESTA MUY MAL

#3 Frank, Berga, 09/01/2012 - 21:12

Aqui tampoco se puede decir nada pues hacer un aeropuerto para trer turistas a esquiar a Andorra es de mear y no hechar gota pues resulta que nosotros pagamos la fiesta y los andorranos recogen los beneficios.

#2 xv1918, BCN, 09/01/2012 - 18:43

A mi em van acollonir en Nadal. Més o menys va venir a dir que si un airoport fa país tan és que generi pèrdues. No Sr. Nadal! Està bé que una empresa o servei faci país però ha de ser rendible econòmicament pq si no ho paguem tots i la imatge que dóna Catalunya es la de país subvencionat