Publicitat
Política · 1 de Maig de 2021. 11:21h.

"El castellà també és cultura"

Eva Parera: "Deixem-nos estar de tanta ximpleria"

La regidora de Barcelona pel Canvi i diputada del PP al Parlament, Eva Parera, ha reivindicat que "el castellà també és cultura" i ha lamentat que "s'obviï el castellà" en el Pla de Drets Culturals de Barcelona. Parera, en una intervenció al plenari municipal de l'Ajuntament de Barcelona, ha considerat "profundament discriminatori" la mesura del principi de llengua catalana perquè "s'obvia el castellà".

"Aquest pla de drets culturals obvia el castellà. Perdonin, el castellà també és cultura i també és cultura de la ciutat de Barcelona, per tant deixem-nos estar de tanta ximpleria" ha manifestat la portaveu del grup municipal de Barcelona pel Canvi.

Eva Parera també ha lamentat que, malgrat que el pla presentat pel Govern municipal parla de cultura metropolitana, en la pràctica "això no es tradueix en cap mesura ni línia d'acció". "Barcelona podria i hauria de tenir el lideratge dels drets culturals en l'àmbit metropolità, però no ho veiem reflectit aquí" ha denunciat.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#13 Chris, Lérida (RIP Cataluña), 01/05/2021 - 22:44

Corsario de Hierro,Capitán Trueno,Mortadelo...son historietas de Víctor Mora Pujadas,catalán de toda la vida,con Miguel Ambrosio Zaragoza,valenciano de toda la vida,y de Francisco Ibáñez,catalán de toda la vida
revista TBO,con publicaciones en catalán y castellano
Las editoriales Bruguera(ya cerrada) y Ediciones B eran y son de Barcelona

#12 pepe, andorra, 01/05/2021 - 22:00

y el toscano y el londinense y el moscovita y ya no le cuento el parisino....Q no, q por mucho q nos empeñemos en llamarle castellano, eso paso a la historia hace mucho tiempo, ahora es español y lo q mas me fastidia es q no veo italianos llamando toscano al italiano, fedeguico y estos nuevos amigos del psoe, lo hacen, y los de cs llegan tarde.

#11 Vergonya aliena !!, Barna, 01/05/2021 - 19:09

A tots els paisos ocupats tant l'ocupant com els seus agents fan discursos com aquest. A molta gent, encara que no siguin independentistes, els fa vergonya aquesta exhibició de prepotència i supremacisme. No s'adonen que són absoluta minoria i no serien res sense el suport de l'exèrcit, la policia i els jutges.

#11.1 Capit@n España, Purgandus populus!!, 01/05/2021 - 22:45

Vosotros si que sois minoría y una ley electoral que os sobrerepresenta ....si fuerais mayoría no estarías todo el día trampeando con los números falsos y porcentajes inventados.......el 52% del 50% es el 26% y bajando..jejejeje

#11.2 Chris, Lérida (RIP Cataluña), 01/05/2021 - 22:47

Díselo a los países ocupados,aquí la democracia es predominante,aunque a independentistas como tú os sea un estorbo.

#9 Tabarnés puro, Barcino, 01/05/2021 - 17:25

El Español es Cultura y el lazinyordismo es profunda incultura, efectivamente.

#9.1 De torres, Rijolev, 01/05/2021 - 21:10

I tavernia és silicon valley i tú la reencarnació de steve jobs...tu deus estudir per catedràtic, si home, els que dissenyen catedrals, ai las!!, saps el que és un penjaampolles?...donc mira t al mirall...has entès el que t he escrit?...

#9.2 Capit@n España, Purgandus populus!!, 01/05/2021 - 23:20

Le ha escocido "al penjaampolles" (que vocablo más sofisticado, oye) lo de que "el lazinyordismo es profunda incultura"....jajajaja
Se creen los mas cultos del universo lo único que entienden por cultura es el folklore de su pueblo.

#9.3 Tabarnés puro, Barcino, 02/05/2021 - 09:20

Tranquilo De Torras. No sé si Tabarnia es Silicon Valley pero sí sé que Tractoria es Silly Pork Valley...
¡¡jajajajjaa!!

#9.4 Marcial Heredia, mercadillos, 02/05/2021 - 09:52

Es la capacidad de traspasar las barreras locales lo que define la cultura por contra del folclore. La sardana es folclore; un coñazo que nadie aguanta fuera de Cataluña. El vals es cultura. Y la diferencia viene, precisamente, de la triste condición de “territorial” del folclore. El libro de Torra, el cagané, todo en ellos es folclore.

#8 Kontracultura, Barcelona, 01/05/2021 - 16:42

L'anhel d'aquests indepes i comunes és convertir la metrópoli de Barcelona en una ciutat provinciana, i privar-nos del plaer de llegir en castellà Últimas tardes con Teresa, La sombra del viento o l'últim llibre de Cercas, intenten carregar-se la personalitat cosmopolita característica dels barcelonins