El periodista Jordi Mercader, durant en debat a TVE, ha ironitzat sobre les declaracions de diferents consellers durant el judici als polítics independentistes presos. "Tota la gent que diu que el judici és injust, si els absolen també serà injust, el judici, o aleshores serà molt just?", ha preguntat.
"En aquestes dues setmanes que portem del judici ja hem descobert que el referèndum el va organitzar la mà invisible del poble. No el va organitzar ningú. Era tan secret que no ho sabien ni els consellers. I ara volen portar a Rajoy i a Soraya perquè els hi volen preguntar qui va organitzar un referèndum que el Govern de la Generalitat no ho sap?", ha insistit.
"Que no és miraculós? i què no és bonic? i que no és una mentida monumental? i que la gent s'ho segueixi creient... jo ho trobo meravellós", ha assenyalat, a més d'augurar que "tot això serà explicat com un conte de fades. Hi havia una vegada un país on tothom es va deixar enganyar per un Govern i a sobre els votaven". "Això és 'estupendu'", ha sentenciat.
