Política · 31 de Gener de 2012. 22:11h.

El Govern del PP "vigilarà" que el castellà també sigui llengua vehicular

El ministre d'Educació diu que prendran "les mesures que calguin"

El Govern del PP "vigilarà" que el castellà també sigui llengua vehicular

José Ignacio Wert, en una imatge d'arxiu

El nou ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha anunciat que el govern del PP vetllarà perquè es respecti el dret dels pares a escollir llengua vehicular a les escoles de les autonomies que, com passa a Catalunya, tenen més d'una llengua oficial.

Wert ha dit que el govern espanyol tindrà una actitud "vigilant" i alhora "propositiva" per garantir que es pugui triar la llengua d'escolarització. Tanmateix, ha recordat, en clara al·lusió a Catalunya, que ja "hi ha jurisprudència constitucional i també jurisprudència ordinària".

El ministre també ha assegurat que prendran "les mesures que calguin" per garantir que el castellà sigui llengua vehicular a les escoles catalanes. "No pensin que és un tema que deixarem de banda", ha afegit.

Publicitat
Publicitat

75 Comentaris

Publicitat
#33 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 01:24

Senyor Wert, no es pensi que nosaltres deixarem de banda el tema. Ni de bon tros. La cosa no quedarà així. Vostè i tots els que accepten tota aquesta jurisprudència infame sorgida del cop d'estat del TC són en darrera instància uns franquistes. I encara aneu fent el milhomes!.

#32 Tià, Paisos Catalans, 02/02/2012 - 01:11

La llengua és del poble i ningú li pot ROBAR;si és que ens la voleu prendre demostreu que sou ni més que mai això que fan els lladres.Cada dia teniu menys credibilitat;lo que heu de fer és reduir els vostres sous i favors;és això el què heu de vigilar i vetllar.

#31 Toni, BCN, 01/02/2012 - 19:56

A veure quan aprenen els nacionalistes catalans que el castellà TAMBÉ és llengua pròpia d'una part (majoritària) de catalans, i deixan de discriminar i buscar discòrdia permanent. Tot bilingüe a nivell oficial, i trilingüisme a l'escola (amb l'anglès) i s'ha acabat el broquil, que ja cansa!!!!!

#31.1 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 01:05

Toni no ets un demòcrata de cap de les maneres. Pas.ses per alt que el que hi ha hagut és un cop d'estat perpetrat pel TC i que ha sentat jurisprudència infame. Com el cop d'estat del franquisme va sentar jurisprudència infame. No dic que tu siguis infame però defenses idees infames

#30 Ppero, España!, 01/02/2012 - 16:09

Una Grande y Libre!! Viva España!

#30.1 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 01:08

Qui defensi la sentència del Suprem resultat del cop d'estat del T C és un antidemòcrata de l'alçada d'u campanar. Us n'hauríeu de donar vergonya. Es clar, l'acte antidemocràtic del TC no el voleu ni mirar, oi? Però hi és. És un cop d'estat.

#30.2 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 01:10

Un veritable demòcrata que se senti espanyol o no s' hauria revoltat quan els òrgans de l'Estat es carreguen la voluntat popular. No ho han fet. Per tant, de demòcrates, res de res. No useu la raó ni la justícia, ans la força bruta de què parlava Unamuno.

#29 Judit, Lleida, 01/02/2012 - 15:37

Enviaran els tancs a patrullar pel pati de les escoles o que?
I el dret dels pares a escollir la llengua vehicular tambe es aplicable als xinesos, marroquins, russos o nomes als espanyols? I perque nomes als espanyols? Son superiors o que?

#29.1 JOan, cbn, 01/02/2012 - 16:28

Es cansino tener que repetir y repetir y repetir...
No Judit no porque sean superiores, sino porque el Castellano es lengua oficial en Catalunya te gusto o no y es la lengua propia del 53% de los Catalanes te guste o no... Señor dame paciencia

#29.2 Josep, Cambrils, 01/02/2012 - 17:10

Judit la colonització espanyola és això...L'única sortida x aturar aquest expoli financer, cultural i territorial és la independència. Ja q igualment ens porten cap l'asfixia...Doncs més val arribar-hi x propis demèrits, q x l'expoli d la colonització Espanyola. I d pas salvaríem la llengua...

#29.3 Font Cuitora, La Llacuna, 01/02/2012 - 18:53

Joan, Vas errat. La llei diu que el castellà és llengüa oficial, però també diu que l'única llengüa pròpia és el català. La diferència de rang és evident i el castellà no pot ocupar l'espai de llengüa pròpia del país, encara que sigui la llengüa pròpia de molta gent a títol individual.

#29.4 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 01:14

Ens hem de mobilitzar. Inscriviu-vos a www.escolaencatala.cat. Altrament es veu molt clar qu, com he dit que en Joan no es cap demòcrata. A partir d'un cop d'estat accepta totes les lleis que resulten d'aquest cop d'estat. I això ho heu de tenir molt clar, Joan, quan us mireu al mirall.

#29.5 diego, barcelona, 02/02/2012 - 04:45

simple y claramente porque cataluÑa es parte de españa os guste a los separatistas o no, y el castellano es lenta oficial en todo el país, yo soy hijo de padres catalanes y nacido en cataluÑa y estoy arto de que discriminen a los castellanoparlantes por simples motivos ideológicos

#29.6 JOan, Bcn, 02/02/2012 - 13:25

Font: Las piedras hablan? Los paises no tienen lenguas la tienen sus habitantes. Resulta evidente? Sera para democratas como tu y Francesc que les importa un pimiento los derechos de la mayoria de los Catalanes (53%) en aras de la construccion nacional. POr una Catalunya de todos : BIlingüismo

#29.7 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 17:35

Joan es clar que no parlen les pedres. I ja he dit i repetit cinquanta mil cops que l'espècie humana té un component psicoògic territorial irracional però molt profund que fa que consideri una terra com a pròpia. I el mateix passa amb la llengua.

#29.8 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 17:38

Però resulta que tu ets humà com jo i tens el component territorial molt arrelat i també el sentiment profund que fa que una llengua sigui la pròpia del territori. T'ho he repetit i repetit. I si t'analiitzes una mica veuràs que el que dic és cert.

#29.9 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 17:42

I sóc demòcrata més que tu. I torno a repetir -sembla com si parlés amb benëits de set soles!- que amb la immersió els xicots acaben l'escolaritat sabent tots dos idiomes. I ho saps, caram! Tu el que vols és l'esfondrament de tota la nació catalana. Prou de fer el milhomes.

#29.10 Francesc, Barcelona, 02/02/2012 - 17:46

Saps perfectament que hio ha mil llocs on poder viure en castellà. En català no. No m'impressiones, vailet, no tens raó. Ets un anti demòcrata. I a més què fem amb l'amazig, la tercera llengua més parlada al país? Vas de conqueridor d'escaleta. I com a personalitat d'escaleta et considero