Publicitat
Política · 20 de Juliol de 2012. 09:02h.

El Govern denuncia la "deslleialtat" de l'Estat

"Catalunya està sotmesa a una gran pressió"

El Govern denuncia la "deslleialtat" de l'Estat

Gràfic del Govern

El Govern, en un comunicat, denuncia que "Catalunya i la resta de comunitats autònomes estan sotmeses a una gran pressió per part del Govern de l’estat per acomplir l’objectiu de dèficit imposat per les autoritats europees".

El Govern de la Generalitat "s’ha mostrat des del primer moment disposat a entendre la gravetat de la situació, però reclama la mateixa coresponsabilitat al govern de l’Estat en aquest procés", remarquen.
 
En aquest sentir denuncien que "el repartiment del dèficit però, no s’ha fet d’una manera que correspongui a l’estructura de l’estat, integrat per una administració central, un sistema autonòmic i una administració local".

Pel que fa  a la despesa, "les CA han de fer front al 64% de l’ajust i gestionen el 35% de la despesa, mentre que l’administració central només ha de fer front al 31% de l’ajust mentre que gestiona el 52% de la despesa".
 
Pel que fa al dèficit, "l’Estat és el responsable del 60% del dèficit general el 2011, i ha de fer front al 31% de l’ajust". "Les CA són les responsables del 35% del dèficit general el 2011 i han de fer front al 64% de l’ajust", indiquen.
 
Pel que fa l’endeutament, "l’administració central acumula el 76,5% de l’endeutament"; "les CA acumulen el 18,8% de tot l’endeutament" i "les corporacions locals acumulen el 4,7% de tot l’endeutament".

Publicitat
Publicitat

27 Comentaris

Publicitat
#13 angel, CATalunya IN NOT ECSpain., 21/07/2012 - 22:35

Srs. diputades, diputats del CyU, sou ben retrasats, de que queixeu ara? pacteu amb el PP us futeu si no us agrada. No sigueu nenes o de victimistes que com sempre ho feu, critiqueu al PP ó l´estat i voteu tal esmena o un acord. Estic fins els nassos de les vostres comedies, no consenteixo.

#12 Albert de Berga, Berguedà, 21/07/2012 - 11:11

PERÒ REALMENT AQUESTS CONVERGENTS QUE COLLONS ES PENSEN?? ESPANYA FA CENTÚRIES QUE ENS ROBA I ARA QUE, AH!! SORPRESA, L'ESTAT ES INJUST!!! OH!!! QUIN DESCOBRIMENT!!! DES DE QUAN UN LLADRE A ESTAT JUST AMB EL ROBAT? DES DE QUAN UN VOILADOR HA ESTAT JUST AMB LA SEVA VÍCTIMA? SOU UNS BOTIFLERS!!!

#12.1 pep, manresa, 22/07/2012 - 17:31

No dic que no tinguis part de raó, però no trobes més convenient criticar-los quan per exemple el Duran renega de la independència?, si ens queixem perquè no fan gestos positius no en despotriquem quan en fan un, ara toca donar-hi suport o com a mínim no interferir

#12.2 pep, manresa, 22/07/2012 - 17:35

Els convergents son els primers que saben que Espanya fa centúries que ens roba, podem estar o no d'acord amb el seu full de ruta, però no son pas precisament els pitjors, per exemple entre CiU per un canto i ERC o la CUP per un altre, em quedo sense cap mena de dubte amb CiU, i sóc independentista

#11 pep, manresa, 21/07/2012 - 01:24

Tancament de caixes d'entrada, després proclamació d'independència i el què faci falta
Però ja tardeu, que cada dia que passa la cosa és més URGENT

#10 andrés, cardedeu, 20/07/2012 - 19:08

Solo unos provincianos utilizan las instituciones para soltar su basura partidista y manipulada.

A ver cuando el Gobierno de España... de la sacra Nación Española... sale con "La traición de los nacionalistas"...

Esta costumbre de que los nenes puedan quejarse, y la gente decente a aguantar...

#9 DLM, Barcelona-España, 20/07/2012 - 17:25

En una anterior participaión, en la que manifestaba que, éstos políticos de la Generalitat, son unos cínicos en estado puro......me ha sido censurada mi opinión. Si ésta no la veo reflejada, renunciaré a entrar en éste Foro definitivamente.

#9.1 mikelsole, Barcelona, 20/07/2012 - 18:01

No sé como era tu escrito, pero espera que a veces tarda mucho más de la cuenta. A mi a veces sin estar registrado me han publicado un escrito antes que el anterior que hacía un tiempo que había mandado. DLM, la opinión de todos es importantes y la censura inaceptable.

#9.3 DLM, Barcelona-España, 20/07/2012 - 18:37

Rectifico lo dicho.......por un momento, pensé que era un problema de censura, pero veo con agrado que no es así....