Política · 23 de Juliol de 2017. 19:07h.

El Govern espanyol demana noms

Dels funcionaris que col·laborin amb el referèndum

El Govern espanyol demana noms

Jordi Turull

El Ministeri d'Hisenda ha demanat a la Generalitat que identifiqui en quatre dies els interventors i responsables econòmics del sector públic català, als quals adverteix de possibles “responsabilitats penals o comptables” si menteixen, es retarden o s'equivoquen, segons ha revelat aquest diumenge 'El Mundo'.

El rotatiu informa que l'Executiu de Rajoy vol saber qui són els que donen el vist-i-plau als moviment dels diners públics i evitar que el Govern derivi la responsabilitat entre els voluntaris. El Govern espanyol, subratlla 'El Mundo', serà als quals el Ministeri d'Hisenda exigeixi responsabilitats administratives, comptables i, fins i tot, penals si certifiquen despeses no autoritzades destinades, directe o indirectament, al referèndum.

Davant d'això, el conseller de Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, ha reptat l'Executiu espanyol a buscar els responsables de l'1-O en “una foto del Govern”, perquè “els responsables de qualsevol actuació relacionada amb l’1-O som els membres del govern, tots ells, de manera conjunta i solidària”. “Si volen noms i cares que agafin una foto del Govern de Catalunya”, ha reblat Turull,

El portaveu de l'Executiu català ha assegurat que “tota la documentació la tenen perquè desgraciadament la Generalitat fa mesos que està intervinguda financerament”. El conseller de Presidència conclou que “van molt equivocats” si el Govern de Rajoy creu que aquesta mesura aturarà alguna cosa.

Per altra banda, el portaveu del Govern ha reafirmat que l'1 d'octubre se celebrarà el referèndum, i ha afegit que “si volen fer allò de 'el ofertón del verano' que el facin, i a partir d'aquí, els ciutadans se'l creuran o no”.

Publicitat
Publicitat

31 Comentaris

Publicitat
#21 botifler1914, Si Si emperatriz, 24/07/2017 - 11:59

POr fin el hombrecillo tiene su época de gloria, no te vengas demasiado arriba.

#20 K3nny, Bcn, 24/07/2017 - 11:17

http://operamundi.uol.com.br/dialogosdelsur/14-lecciones-para-identificar-el-neofascismo-y-el-fascismo-eterno/09042016/

Quants punts coincideixen? Uns quants lamentablement. Lectura obligada ...

#19 cata....quééé?????, Montcada i Reixac, 24/07/2017 - 09:14

Nunca tanta medioocridad politica llegó tan alto....

#18 JUANICO, Barcelona, 24/07/2017 - 08:37

La "sinver?üenceria" i la covardia del govern de l'Estat no te límits.

Em compte de tanta amenaça i tanta mandanga oerquè no destitueixen en Puigdemont comvoquen noves eleccions d'una vegada ?

#18.1 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 24/07/2017 - 10:09

Això és el que el govern desitjaria.
Millor presenciar les punyalades drapaires entre CUPaires, Esquerrans i Convergents, les purgues, dimissions i pixades fora de test mentre queden en evidència les faltes democràticas i la covardia, que alimentar el seu martirologi i unir-los amb un altre presumpte "greuge totalitari".
Ja està be així.

#18.2 JUANICO, Barcelona, 24/07/2017 - 15:56

A #18.1



Bé així ?

Utilitzar els funcionariz, ela uns i els altres ?

Ni Maduro ho fa millor !!!

#17 Alejandro, Barcelona, 24/07/2017 - 08:37

Es lógico. Si colaboran voluntariamente son culpables pero, sin son obligados por la Gene a ir en contra de la Constitución, NO serían culpables y por tanto no se les pediría responsabilidades a ellos sino, a quienes les han obligado .Lógico, justo y normal.

#17.1 JUANICO, Barcelona, 24/07/2017 - 09:06

Y porqué nos dejamos de memeces y se destituye el Govern para convocar nuevas elecciones ?

No lo veo to compicado .

#17.2 Alejandro, Barcelona, 24/07/2017 - 14:10

Vale, Juanico pero no solo el gobierno de la Nación, el de la comunidad catalana también porque son exactamente iguales, de derechas y ladrones.

#17.3 JUANICO, Barcelona, 24/07/2017 - 15:53

A #17.2



Yo sólo me refería al de la Generalitat.

#17.4 Alejandro, Barcelona, 24/07/2017 - 20:59

#17.3

Juanico. Por primera vez te leo algo coherente y plausible. Apoyo tu moción, tio.