Publicitat
Política · 16 d'Octubre de 2017. 11:24h.

El Govern espanyol posa en marxa el 155

El termini s'acaba dijous a les deu del matí

El Govern espanyol posa en marxa el 155

Sosraya Sáenz de Santamaría

El Govern espanyol no s'ha sentit al·ludit per la resposta de Puigdemont i considera que el rellotge s'ha posat en marxa per aplicar l'article 155 de la Constitució. El termini acaba el proper dijous a les deu del matí.

La vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría ha lamentat la resposta perquè "no era molt difícil dir si o no". Pugidemont, en efecte, ha evitat concretar i ha tornat a apel·lar al diàleg.

Sáenz de Santamaría també ha criticat la "política de fets consumats" del Govern català i ha posat tres condicions per al diàleg: "dins de la llei, amb la màxima claredat i al Congrés".

Sobretot ha insistit que "contesti si o no" perquè "ningú ha tingut tan fàcil una resposta". "Ha de revocar aquesta declaració", ha reiterat. L'altra opció és "dir que no ha de revocar perquè no l'ha declarat".

Publicitat
Publicitat

23 Comentaris

Publicitat
#14 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 16/10/2017 - 17:47

"Fins ara qualsevol intent de mediació ha fracassat perquè Rajoy no està preparat pel diàleg", afegeix el rotatiu suís Blick que també subratlla que el president català assumeix que "aviat serà detingut per seguir amb la seva rebel·lió contra l'estat espanyol".

#14.1 Aderan, Barcelona, 16/10/2017 - 18:54

"..La nostra gent va triar el seu destí. No us enganyeu. Aquestes persones no estan forçades. Han decidit el que volen i ara els van a tallar les goles de soca-rel. De que es queixen?.. "
Joseph Goebbels, The Downfall.
Resposta a un oficial de la Wehrmatch que li informava de la derrota final i la invasió de Berlin.

#14.2 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 16/10/2017 - 19:32

Els nazis no eren amics de Catalunya i del seu president Companys. Però, sí que l'Hitler era molt amics d'en Franco i d'en Mussulini. Sense aquests dos feixistes, el feixista Franco no hagués pogut guanyar la guerra...Qui adoctrina a qui? O és que estàs tan adoctrinat que llegeixes la història al revés i ja no te'n adones?

#13 TWIT DE JUNQUERAS , L'H, 16/10/2017 - 15:08


Dice:
Més

DEterminació
FErmesa
COratge
AStúcia
I serenitat, molta serenitat.

(Es llegeix si juntem les primeres maiúscules, DEFECO ASÍ) -

#12 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 16/10/2017 - 14:12

"Si no proclamem la República, els actors internacionals no participaran en cap mena de diàleg"

Benet Salellas (CUP)

#12.1 Aderan, Barcelona, 16/10/2017 - 15:31

Jordi, per primera vegada dius una cosa sensata, i això que portes molt de temps pegant bestieses aqui.
I tant que no hi haurà intervenció internacional si no es declara la republica. Perquè si es declara podem arribar a un enfrontament civil amb morts i ferits, i llavors si que pot haver intervenció internacional. Que llumenera el Salellas!

#12.2 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 16/10/2017 - 17:49

El ministre d’Afers Estrangers alemany, Sigmar Gabriel, ha declarat que ‘hi ha marge de maniobra’ per tractar de resoldre el conflicte polític de Catalunya. ‘Donem suport a tothom que vulgui venir a la taula de negociació per a resoldre aquestes qüestions i arribar a una situació estable a Catalunya, així com a Espanya’.

#11 JOEL FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, CAT, 16/10/2017 - 14:00

És impossible aplicar el 155, perquè això implicaria passar per sobre el cadàver de milers de Mossos... i no tindran ous, ja ja ja!

#10 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 16/10/2017 - 13:52

Els comitès d’Afers Europeus i d’Exteriors al parlament d’Eslovènia han aprovat una resolució que reclama una “solució pacífica” per a Catalunya i el respecte al dret a l’autodeterminació d’acord amb “les normes vàlides i els principis de les lleis internacionals”.

#10.1 Daniel, Barcelona, 16/10/2017 - 15:32

Jordi, otra vez manipulando?
Aprecias la vida? Sabes que hubo muertos en Slovenia? Te valen los ejemplos con muertos? Y si el muerto fueses tu o tu familia? Lo vale Catalonia? El fin justifica los medios?
Tras el ridiculo mundial de hace unos dias, con el catalanismo de hazme reir de Europa, como puedes venir hablando de apoyos internacionales?