La vicepresidenta Neus Munté ha replicat el TSJC i ha mostrat la “sorpresa” del Govern sobre el comunicat en què el TSJC descriu les concentracions que s’han produït davants dels jutjats “com un atac a la independència judicial”.
Munté ha recordat que e tribunal “sempre parla a través d’instruments molt definits com són les sentències, les resolucions o les interlocutòries” i s’ha quexiat que en aquest cas ho hagi fet a través d’un comunicat de premsa. Tot i això, ha remarcat que “sempre hem col·laborat i ho continuarem fent amb l’administració de justícia, lliurant la documentació i facilitant la seva tasca”.
La portaveu del Govern ha agraït el suport dels ajuntaments i les mobilitzacions ciutadanes arreu del país al president de la Generalitat, Artur Mas, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i l’exvicepresidenta Joana Ortega, que aquesta setmana declaren com a imputats pel procés participatiu del 9-N al TSJC.
La vicepresidenta, el conseller de la Presidència, Francesc Homs; i la consellera de Governació i Relacions Institucionals, Meritxell Borràs; han participat en la concentració celebrada a la plaça Sant Jaume.
“Agraïm la mobilització que hi ha hagut davant els ajuntaments del país i donem les gràcies a totes les persones que s’hi han aplegat”, ha assenyalat Munté en declaracions als periodistes. També ha dit que la lectura del manifest a Barcelona per part de l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, demostra “les moltes mostres de suport plurals i variades amb les persones imputades".
Finalment, ha reiterat que els diferents membres del Govern que han acompanyat la consellera Rigau i l’exvicepresienta Ortega ho han fet per “solidaritat” i com a “suport” perquè “entenem que no es va fer res mal fet el 9-N, sinó que es va posar veu al desig i l’anhel dels ciutadans, posant les urnes”.