Publicitat
Política · 25 de Febrer de 2009. 08:56h.

El Govern vol el català "a totes les aerolínies"

Bernat Joan considera "desencertada" la decisió de Swiss Air i diu que "parlarem amb totes les companyies"

El Govern vol el català "a totes les aerolínies"

Bernat Joan, con Carod, en una imagen de archivo

El secretari de política lingüística de la Generalitat, Bernat Joan, en una entrevista a El món a RAC 1, ha qualificat de "desencertada" la decisió de Swiss Air de no fer servir el català, i ah afegit que parlaran amb totes les companyies aèries per aconseguir que utilitzin aquesta llengua.

Bernat Joan ha recordat que "el Ministeri de Foment és qui té competència sobre els aeroports, i les gestions poden ser més efectives des del Ministeri. Diria que sí [que hi ha esperances]". "El que hem d'aconseguir és que totes les aerolínies facin servir el català; ens asseurem amb totes les companyies per aconseguir-ho", ha afegit. D'altra banda, ha apuntat que "hi ha poc cinema en català, és cert; s'ha d'incentivar per aconseguir-ne un augment substancial; no sé si el futur passarà pel doblatge o la subtitulació".

Publicitat
Publicitat

19 Comentaris

Publicitat
#19 Javi, Barcelona, 25/02/2009 - 19:00

No, Manolo, Catalunya es el patio de vecinos no es tu casa ni la mía. Y en el patio de vecinos nadie puede imponer en qué lengua hay que hablar. Joan, ¿tú crees que ellos no han valorado la posible pérdida de clientes? No les importáis un bledo.

#18 Ferna, BarCelOna, 25/02/2009 - 17:20

Desde el respeto creo que este debate es un brindis al sol.
Si una compañía, sea la que sea, ofrece un billete que me sale un 5% más barato que otro... me voy a preocupar en que idioma saludan? Si saludan en castellano o catalán voy a pagar más? En fin

#17 Adrian, Barcelona, 25/02/2009 - 17:14

YO QUE SOY CANARIO, PROPONGO "EL SILBO" DE LA GOMERA PARA COMUNICARSE CON LOS PASAJEROS

#16 Joan, Baix Llobregat, 25/02/2009 - 15:52

Som els clients -catalans inclosos- els qui fem que lea aerolinies funcionin i no pas al revés. Cap aerolinia es manté en el mercat menystenint la llengua de bona part dels seus usuaris/finançadors.

#15 Joan, Baix Llobregat, 25/02/2009 - 15:45

Jo més aviat dirias al revés: no estan els temps perquè les aerolinies vagin perdent diners i clients ofenent el personal amb frases del tipus "no utilitzem tal llengua per no crear incomoditats als passatgers".