El que va ser lletrat major del Parlament, Antoni Bayona, que va dimitir fa dos anys després que els partits independentistes ignoressin els seus informes, ha manifestat en una entrevista a El País que hagués aplicat l'article 155 abans. El jurista i professor català també ha considerat que "no hi va haver sedició" per part del Govern durant els fets del procés de 2017, tot i que no descarta "algun delicte contra l'ordre públic".
"Si s'hagués aplicat el 155 just després d'aprovar-les lleis de desconnexió el setembre de 2017, no haurien succeït els fets sobre els quals s'assenta la sentència de Tribunal Suprem" ha afirmat Bayona. El jurista també apunta que "l'Estat va arribar tard i malament" i que "li va faltar intel·ligència en negar-se a fer política tenint en compte que la via unilateral no tenia possibilitats de prosperar".
El jurista també ha apuntat que "no hi va haver sedició, potser algun delicte contra l'ordre públic" en els fets del procés. "El Suprem va donar una resposta judicial suplint la manca de resposta política. Va elevar massa el llistó i va aprofitar la incertesa per imposar una condemna que qüestiona molta gent, sobretot veient que el Govern vol canviar el delicte de sedició" explica.
El que va ser lletrat major de la Cambra catalana també ha considerat que el procés s'ha sobredimensionat, però que "hi ha una part important de la societat catalana que segueix sense acceptar el marc de convivència constitucional". En aquest sentit, el jurista considera que "és un error pensar que el problema ha desaparegut".