Publicitat
Política · 18 de Desembre de 2018. 22:00h.

El Parlament renega de la Constitució

La Carta Magna va ser aprovada per més d'un 90% a Catalunya

El Parlament renega de la Constitució

El Parlament de Catalunya ha aprovat aquest dimarts una moció de la CUP que declara el caràcter "antidemocràtic i antisocial" de la Constitució. La moció ha tirat endavant gràcies als vots a favor de JxCat, ERC, Comuns i la CUP, mentre que C's, PSC i PP han votat en contra.

La moció, que destaca "el caràcter antidemocràtic i antisocial de la Constitució Espanyola", subratlla que la Constitució "no reconeix el Dret d’Autodeterminació, separa i divideix nacions històriques i ni tan sols permet la federació de les Comunitats Autònomes". L'escrit critica que la Carta Magna atribueixi "a les Forces Armades la missió de defensar la integritat territorial i l’ordenament constitucional".

El text també carrega contra monarquia manifestant que al Cap de l'Estat "se li atribueixen facultats d’intervenció política no estant subjecte a responsabilitats" i critica que aquesta institució es "construeix de forma hereditària".

El 6 de desembre de 1978 es va sotmetre a referèndum la Constitució espanyola. A Catalunya el sí al text va obtenir un 90,5% dels vots: Barcelona, 90,38%, Girona 89,78%, Lleida 91,34% i Tarragona 90,99%.

Publicitat
Publicitat

44 Comentaris

Publicitat
#24 M. Pilar, Barcelona, 19/12/2018 - 16:20

Ah! Però, se l'han llegit? I, segunrament, també han fet una comparativa amb altres Constitucions del nostre entorn occidental! O, és pura ignorància o, es mala llet!

#23 Capit@n España, Purgandus populus!!, 19/12/2018 - 15:29

Sin constitución no hubiera habido monarquía pero tampoco autonomías (ni estatutos que son meras leyes orgánicas que emanan de la Constitución)..A mi el Título Octavo me sobra.

#22 Borrell ll, Girona, 19/12/2018 - 11:02

Els catalans vam aprovar la Constitució, si, com si haguessin hagut altres alternatives...

#22.1 Tabarnés puro, Barcino, 19/12/2018 - 11:25

Apa, ahora ya pasamos a la fase "política ficción". Alternativas para votar son infinitas: hasta pedir ser todos altos y rubios y convertirnos en la "Dinamarca del Sur".
La cuestión es que los países tienen historia y después de la cálida acogida y apoyo de las clases medias y altas catalanas a Franco, eso era lo que había.

#22.2 Borrell ll, Girona, 19/12/2018 - 12:04

I una mica de soroll de sabres....

#22.3 Tabarnés puro, Barcino, 19/12/2018 - 13:47

Borrell, estamos en aquello que los filósofos llaman "la tentación de la inocencia". Es decir: todo lo malo que en la historia ha sido, ha sido culpa de los otros; todo lo bueno, nuestro. La España actual y la pasada es también producto y responsabilidad de los catalanes, para lo bueno y para lo malo. No os sacudáis las pulgas, majos.

#22.4 Tabarnés puro, Barcino, 19/12/2018 - 14:03

Por ponerte dos simples ejemplos: los diputados que más se opusieron a la abolición de la esclavitud y a la concesión de la autonomía a Cuba fueron los diputados catalanes/catalanistas. Manda huevos, no?

#22.5 M. Pilar, Barcelona, 19/12/2018 - 16:23

Alternatives? Sí, com en botiga! Hahahahaha. Quanta estupidesa s'arriba a dir!

#21 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 19/12/2018 - 10:52

'Endavant les atxes!'

https://www.youtube.com/watch?v=zPOPe9Tzev0

Verge Santa !!

#20 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 19/12/2018 - 10:50

"SenyorMestre @SenyorMestre 9 ene. 2016

Catalunya és divertida si te la sua tot una mica."