Publicitat
Política · 31 de Maig de 2017. 19:36h.

El PDECAT porta la "discriminació del Prat" al Senat i a l'Europarlament

Tremosa i Cleries creuen que el conveni entre Espanya i Rússia perjudica el desenvolupament de l’aeroport

El PDECAT porta la "discriminació del Prat" al Senat i a l'Europarlament

L’eurodiputat del PDECAT, Ramon Tremosa

L’eurodiputat del PDECAT, Ramon Tremosa, ha lliurat a la Comissió Europea el conveni entre Espanya i Rússia perquè assegura “prova la discriminació de l’aeroport del Prat”. A més, afirma que “atempta contra la lliure competència, perjudica els consumidors i incompleix els Acords de París sobre el Medi Ambient (cal agafar més avions i recórrer més distància de vol)”.

Tremosa ha afegit que el conveni limita també a que una sola companyia aèria operi aquest vol, en aquest cas Iberia, i per tant “constitueix un possible ajut d’Estat encobert a aquesta companyia en impossibilitar la competència”, segons ha explicat el PDECAT en un comunicat. L’eurodiputat ha pogut lliurar aquest dimecres en mà els documents  a la pròpia comissària de Competència Margaret Vestager, en una reunió de treball del working group de Competència de l’Eurocambra.

D’altra banda, el PDECAT ha registrat al senat una bateria de preguntes escrites demanant explicacions al Govern espanyol sobre el conveni. El portaveu d’aquest partit a la cambra alta, Josep Lluís Cleries, diu que “aquest conveni impedeix la implantació d'algunes companyies que volen establir línies amb Tòquio o Xangai, entre d'altres, des de l'aeroport de Barcelona-El Prat”. “Això obliga a molts viatgers a haver de passar per força per l'aeroport de Madrid, amb el perjudici de temps i econòmic que els pot suposar”, ha reblat.

Publicitat
Publicitat

38 Comentaris

Publicitat
#19 Jordi M, Barcelona, 01/06/2017 - 18:16

Por curiosidad acabo de pedir tarifa en Budget air: Barcelona Tokyo ida y vuelta el mes de julio 712,52 € y 13 h 50 min de viaje con Alitalia y escala en Milan (ya ven no es en Roma). Si voy con Iberia Via Madrid 906,62 y 15 h de vuelo. ¿Me pueden explicar para que tengo que ir a buscar el vuelo a Madrid.?España no es Madrid.

#18 Pan con tomate y jamón Ibérico, Desenroscando barretinas., 01/06/2017 - 16:33

Tremosa; deberías dedicarte a trabajar en algo productivo. Los palomos que haces volar te cagan encima.

#17 willie, San Baudilio, 01/06/2017 - 13:24

El año pasado no se permitían tampoco los vuelos de Madrid a Tokio. Se modificó el convenio porque Iberia estaba interesada en operar esa ruta. Cuando haya una compañía interesada en un Barcelona - Tokio se volverá a modificar. Fin del asunto.

#16 pepe.----, andorra, 01/06/2017 - 11:47

lo curioso es q en Francia y muchos paises mas pasa lo mismo, es decir, si un frances q no es de paris quiere ir a ese destino, ha de pasar por paris, si o si, solo hay dos excepciones, italia y alemania. Es un postureo y demagogia barata, tipica de los politicos q sufrimos en España desde 1978. Son una panda y es culpa nuestra q esten ahi.

#16.1 !!*!!, Bcn, 01/06/2017 - 13:24

La raó no és una prohibició com en els paisos de dictatura com Esp. Si hi hagués prou demanda hi posarien una linia on sigui. Enlloc hi ha 400 persones diàries que vagin a Tòkio com a Barcelona.

#15 Manuel, Barcelona (España), 01/06/2017 - 10:56

Que perjudica el desarrollo del Prat, tengo la solución Sr. Tremosa: que la Generalitat compre una línea aérea (tipo Spanair) para el desarrollo del Prat y convertirlo en un hub mundial y si es posible interplanetario.

#15.1 Jordi M, Barcelona, 01/06/2017 - 13:04

Eres muy listo Manuel. Ya se intentó con Spanair. La queria comprar Quatar para hacer de Barcelona un hub. Pero el gobierno español ya les avisó. No os vamos a conceder ningun vuelo internancional. Quatar evidentemente se abstuvo de comprar a Spanair que quebro con todos los empleados (la mayoria mallorquines) al paro.

#15.2 manuel, Barcelona (España), 01/06/2017 - 13:23

No sé si listo o no pero sí Spanair lo compró un grupo de la societat civil catalana (con Joan Gaspar a la cabeza liderando la operación) poniendo la Generalitat dinero público y avalando la operación. Nadie nos ha explicado todavía cuanto dinero hemos tenido que pagar los catalanes por la citada operación empresarial.

#15.3 Jordi M, Barcelona, 01/06/2017 - 14:05

Sigues siendo muy listo. Si hubiesemos podido vender Spanair a Quatar en Catalunya no hubiesemos perdido tanto dinero y nos hubiesemos ahorrado muchos subsidios de paro. No hay solucion. Los corruptos del PP sacaron Iberia del Prat gracias a que Bankia era accionista de referencia i al final ni Iberia ni Bankia que la hemos rescatado entre todos.

#15.4 manuel, Barcelona (España), 01/06/2017 - 14:25

Insisto no sé si listo o no pero la realidad es tozuda. Se compró Spainair a KLM por 1 euro y asumiendo las pérdidas y todo el mundo decía que era una operación ruinosa. Pero como tenemos esos proyectos megalómanos nos enfrascamos en la operación y así nos va. Insisto ni tú ni nadie nos ha dicho cuanto nos ha costado la broma.