El candidat del PP a la presidència de la Generalitat, Alejandro Fernández, ha donat per esgotat el projecte de Ciutadans després del fitxatge de Lorena Roldán y en una entrevista a El món a Rac-1 ha dit que "que la guanyadora de les primàries de Ciutadans, amb un 87% dels vots, vulgui integrar-se al PP demostra que no van gestionar de manera adient el suport electoral que van tenir, i sobretot el mandat de la ciutadania".
Fernández ha admès que el seu partot "ha viscut uns anys molt complicats, on molta gent marxava", però ha subratllat que "ara passa el contrari, la gent truca a la porta per incorporar-se al nostre projecte, perquè és l'alternativa més sòlida, el partit que està creixent".
Preguntat sobre un possible suport de Vox a la investidura, el líder popular ha dit que "si guanyés les eleccions autonòmiques i estigués en disposició de rebre suports per ser president, faria una festa". "Tinc claríssim -ha dit- que Vox i el PP tenen projectes radicalment diferents a Catalunya. El programa de Vox és la il·legalització immediata de les forces independentistes i la suspensió de les autonomies. Això no té res a veure amb nosaltres".
Finalment, Alejandro Fernández ha manifestat que "a mi m'agradaria que la reconciliació i la concòrdia es fessin sobre bases sòlides. Això no es fa des de l'apaivagament". "Mai cap petició d'indult s'ha formulat dient que es tornaria a cometre el mateix delicte", ha conclòs.