Publicitat
Política · 24 d'Octubre de 2013. 13:28h.

El PPC tracta l'independentisme de "demagògic i frívol"

El diputat Juan Milián afirma que "una Catalunya fora d’Espanya quedaria fora de la Unió Europea"

El PPC tracta l'independentisme de "demagògic i frívol"

Juan Milián i Antonio Gallego

El diputat del PPC, Juan Milián, ha qualificat l'independentisme de "demagògic i frívol" i ha recordat que “una Catalunya fora d’Espanya quedaria fora de la Unió Europea; els tractats de la Unió Europea són molts clars: som ciutadans europeus mentre som ciutadans d’un Estat membre”.

“Seria necessari un nou tractat d’adhesió, i per tant, una unanimitat impossible quan estem parlant de tants països que mai no voldrien crear un precedent que fes ingovernable tant es seus estats com la Unió Europea”, ha apuntat, citant el comissari Michel Barnier, Durao Barroso i el Comitè de les Regions. “Fins i tot els nens adoctrinats que miren l’Info-K ho poden entendre”, ha ironitzat.

Així mateix, Milián ha assenyalat que “és de lògica que la independència d’una regió té efectes en l’ordenament internacional i europeu, no es pot inventar un Estat i anar al dia següent al Consell d’Europa, a la Unió Europea, a l’OTAN, a l’ONU i al FMI exigint una cadira”. “El separatisme pot ser demagògic i frívol a casa nostra, però la política internacional és quelcom més seriós”, ha afegit.

Durant la seva intervenció al debat d’una moció, Milián ha lamentat que “durant l’últim any, el Govern de la Generalitat en lloc d’impulsar mesures per ajudar a la internacionalització de l’economia catalana, s’ha dedicat a crear inestabilitats i incerteses, a amenaçar en reduir el mercat dels catalans, tot traient-los d’Espanya i de la Unió Europea, i a amenaçar amb impostos exòtics com el de les begudes ensucrades”. “Possiblement estem davant del govern menys bussiness friendly que mai ha patit Catalunya”, ha sentenciat.

Així mateix, el diputat del PPC ha assenyalat que “el que uneix els catalans és la lluita per sortir de la crisi econòmica, no per sortit d’Espanya, i això fa que l’acció exterior d’aquest govern deixi desemparada una majoria de catalans”. “És una acció exterior que té com a prioritat embrutar el nom d’Espanya, tal com demostren els informes de Diplocat”, ha afegit.

Amb això, ha explicat Juan Milián, “l’únic que aconsegueixen és el descrèdit exterior de la Generalitat, i posar en dubte possibles inversions que podrien venir a Catalunya, però al separatisme li és igual fer mal als catalans si això el permet fer mal a Espanya”. “El nacionalisme té dret a impulsar projectes rupturistes, però no té dret a amargar-ne les conseqüències”, ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#9 BEJOTA, BCN, 25/10/2013 - 15:59

Banco Sabadell no ve claro lo de la independencia
24/10/2013 - 19:03

"Un banquero quiere escenarios previsibles y estables", ha asegurado el CEO de la entidad financiera, Jaume Guardiola


#8 quel, bcn, 25/10/2013 - 11:27

Per quedar fora de la UE, Espanya i tots els països han de RECONÈIXER prèviament el nou Estat de Catalunya.BARRIO SÉSAMO!

#8.1 Lluis, Barcelona, 25/10/2013 - 13:33

No, només caldria la comunicació d'Espanya a la Unió Europea diguent que el territori català ja no és Espanya. Llavors els tractats ja no s'aplicarien a Catalunya, quedant exclosa de la UE.

#8.2 Lluis, Barcelona, 25/10/2013 - 13:33

No, només caldria la comunicació d'Espanya a la Unió Europea diguent que el territori català ja no és Espanya. Llavors els tractats ja no s'aplicarien a Catalunya, quedant exclosa de la UE.

#8.3 Lluis, Barcelona, 25/10/2013 - 13:33

No, només caldria la comunicació d'Espanya a la Unió Europea diguent que el territori català ja no és Espanya. Llavors els tractats ja no s'aplicarien a Catalunya, quedant exclosa de la UE.

#8.4 Lluis, Barcelona, 25/10/2013 - 13:33

No, només caldria la comunicació d'Espanya a la Unió Europea diguent que el territori català ja no és Espanya. Llavors els tractats ja no s'aplicarien a Catalunya, quedant exclosa de la UE.

#8.5 Bernat, Gi, 26/10/2013 - 01:53

Quin article o articles dels Tractats de la UE ho diuen això de la "inaplicació i exclusió automàtica". Me'ls pots dir i especificar?

#8.6 Lluis, Barcelona, 26/10/2013 - 11:43

Resposta oficial de la Comissió Europea (1-3-2004): (...) una nueva región independiente, por el hecho de su independencia, se convertirá en un tercer Estado en relación a la Unión y, desde el día de su independencia, los tratados ya no serán de aplicación en su territorio (...).

#7 Sam Belluga, Sant Jaume de melajalaves, Osona, PPCC, 25/10/2013 - 09:07

Si ens quedem a Espanya tots acabarem amb aquestes cares. Vosaltres mateixos.

#6 Olga, Barcelona, 24/10/2013 - 17:12

Millor una Catalunya independent fora de l'UE, que una Catalunya amb Espanya i fora de l'EU seria la nostra ruïna.

#5 Llibertat sense ira , BCN, 24/10/2013 - 16:17

Per fer-nos fora de l'UE hem de ser reconeguts com estat per España, mentre España no ens reconegui com estat estarem a l'UE, i en moment en que España (l'estat matriu) ens reconegui, europa ja no tindra cap inconvenient en reconeixer Catalunya, es un peix què es mossega la cua, que no, que no cola.