Publicitat
Política · 1 d'Octubre de 2014. 09:28h.

El president del CATN recomana plebiscitàries

Carles Viver i Pi-Sunyer diu que tenen menys “inconvenients” que una consulta il·legal

El president del CATN recomana plebiscitàries

Carles Viver i Pi-Sunyer

El president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, Carles Viver i Pi-Sunyer, ha recomanat en una entrevista a Els Matins de TV3 fer plebiscitàries abans que una consulta il·legal. “Els inconvenients que té una consulta il·legal són superiors als que tenen unes eleccions plebiscitàries”, ha assenyalat.

En aquest sentit ha assenyalat que “la candidatura unitària podria facilitar les coses a nivell internacional en unes eleccions plebiscitàries”. “S’ha d'anar amb compte amb la proclamació de la independència. S'ha de fer en el moment adequat i no haver de tirar enrere”, ha advertit.

El president del CATN considera que “és bo que els partits polítics que diguin a l'electorat que si els voten per què serà. S'ha d'explicitar bé.”El Tribunal Constitucional ha fet el que havia de fer. Però sí que ha anat de pressa amb els terminis”, ha reconegut.

Carles Viver i Pi-Sunyer ha defensat que “hi ha bons arguments que fan pensar que tant la llei com el decret són constitucionals”. Finalment ha assenyalat que “actes de preparació que no tenen efectes jurídics immediats es poden fer, però s'ha d'estudiar cas per cas”.

Publicitat
Publicitat

34 Comentaris

Publicitat
#17 ambaixadorCAT, UK, 01/10/2014 - 18:03

Crec que s'estan fent les coses bé. Si cal anar a plebiscitàries, que així sigui, però primer cal lluitar per fer el referèndum.

#16 unborreguuu, de poble, 01/10/2014 - 13:31

això això eleccions plebiscitàries amb una llei electoral catalana...ah no, m'oblidava que desprès de 30 anys i tenint competències per cambiar-la ENCARA TENIM LA MATEIXA QUE LA MALVADA ESPANYA..quin ridicul els nacionalistes ...CATALUNYA ES TRENCARÀ I PLORAREU !!!!

#16.1 LA INDEPENDENCIA ES INEVITABLE, GIBRALTAR (UK), 01/10/2014 - 18:21

Et comunico que les plebiscitàries es faran sense problemes amb la llei espanyola que haurà servit per aconseguir la independència amb una DUI posterior gràcies a la majoria pel si que ara serà segura..
I la única que es trencarà amb tota seguretat es escanya.
I després A DEMANAR ALMOINA espanyolufo

#16.2 unborreguuu, de poble, 01/10/2014 - 23:38

per cert , amb quin nombre de vots pensa vostè que es pot fer una DUI???,,....ho dic per curiositat

#15 Pere, Girona, 01/10/2014 - 12:32

Aquest senyor ja ha renunciat a la Gran Creu d'Isabel la Catòlica i la medalla de l'Orde del Mèrit Constitucional que va rebre del Govern d'Espanya? O prefereix mantenir-les perquè queden molt bé al seu currículum?

#15.1 Alwix, Barcelona, 01/10/2014 - 13:26

Que pasa, que repartiu carnets d'espanyolitat? Mentre siguem ciutadans espanyols, tenim dreta al mateix que tothom

#15.2 Jeipi, Terrassa, 01/10/2014 - 16:29

Jo no veig que reparteixi cap carnet, Alwix, només li demana que sigui coherent.

#14 Jordi, Manresa, 01/10/2014 - 12:19

Si hi ha plebiscitàries, que portin una DUI, al programa :)

#14.1 ambaixadorCAT, UK, 01/10/2014 - 18:01

de fet la DUI hauria de ser l'únic punt del programa de la coalició independentista (CDC ERC CUP potser ICV..), així no hi haurà l'excusa de l'eix social, i el govern només tindrà un objectiu: portar el pais a la independència i després dissoldre's i convocar eleccions generals de l'estat català.

#14.2 unborreguuu, de poble, 01/10/2014 - 18:23

jo no vull perdrem veure fer un miting el senyor MAS a CAN VIES ...tot per la pàtria , tot per MATRIX!!!!hahahahahahahaha

#13 Good bye, Prusés, 01/10/2014 - 11:55

¿ Acaso no fueron ya unas plebiscitarias las anteriores elecciones autonómicas ?

#13.1 ambaixadorCAT, UK, 01/10/2014 - 18:02

no

#13.2 unborreguuu, de poble, 01/10/2014 - 18:25

no home nooo...les del 2012 eren les eleccions més importants i transcendentals per la història de cat , i no ho dic jo , ho deia el senyor MAS , el gran lider que volia majoria absoluta i es va trobar de la má d'erc hahahaha......

#13.3 ambaixadorCAT, UK, 01/10/2014 - 18:50

#13.2

unborreguuu,
i així era al 2012, però les plebiscitàries encara seran més importants.