Publicitat
Política · 21 de Novembre de 2017. 14:39h.

El procés s'esfondra

Junqueras i Forn demanen ser alliberats al·legant que no han oposat resistència al 155

El procés s'esfondra

Oriol Junqueras

L'exvicepresident Oriol Junqueras ha demanat ser alliberat al·legant que no ha oposat resistència al 155 de la Constitució. La defensa d'Oriol Junqueras diu que va anar a l'Audiència Nacional com a exmembre del Govern i ho situa com un dels exemples en els quals basa la seva apel·lació.

El recurs que la seva defensa ha enviat a la sala penal de l'Audiència Nacional per fer-lo sortir de presó també diu que després de l'aplicació del 155 no hi ha hagut cap altra reunió del govern ni s'ha adoptat cap acord. La defensa cita la querella de la fiscalia, quan diu que el 27 d'octubre el suposat pla preconcebut ja es va donar per acabat amb la declaració d'independència.

L'exconseller d'Interior, Joaquim Forn, per la seva banda, també ha demanat sortir de presó preventiva aquest dimarts, i que en la seva defensa ha argumentat que va cessar en l'exercici de la seva funció pública "sense escarafalls ni crides a la desobediència".

Els exconsellers Raül Romeva, Dolors Bassa i Carles Mundó també han volgut seguir l'estratègia dels altres consellers i han decidit acceptar l'article 155 de la Constitució espanyola per demanar el seu alliberament.

Aquestes peticions se sumen a les que ahir van fer les defenses del conseller de Territori i Sostenibilitat destituït, Jordi Turull; i el de Presidència, Josep Rull; que van demanar a l'Audiència Nacional que els deixin en llibertat perquè han acatat "expressament" l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.

Publicitat
Publicitat

49 Comentaris

Publicitat
#28 La Llesna del Trabucador, Tortosa, 21/11/2017 - 23:19

No patiu, que el gran Patacó salvarà el "prussés". Només cal trobar una caixa d'aigües, hehehehe ;-)

#27 Mireia, L'H, 21/11/2017 - 22:02

La pregunta, Junqueras donde se comera los turrones?.

#26 Jordi BR, L'H, 21/11/2017 - 18:46

Ay Lamela, que los tendrás que soltar y tendremos a los presos haciendo campaña y a ver si entonces alguien se atreve a detenerlos en plena campaña!!!! Los excesos se pagan y España es un estado de demasiada testosterona; 1-O, prisiones incondicionales, 155 "blando", ....
Oriol, et necessitem fent campanya. Ànims!!!

#26.1 Freedom song, Girona, 21/11/2017 - 19:53

La gallina Turuleta
ha puesto un huevo, ha puesto dos, ha puesto tres....

#26.2 Alejandro, Barcelona, 21/11/2017 - 19:53

#26

Exacto. Los excesos se pagan; el incumplimiento de las leyes también, y una mentirijilla se puede pasar por alto pero, tantas y tan graves como las del procés, eso no se puede pasar por alto y sin embargo, ahí estáis, anestesiados y cuanto más grande sea el engaño, más confiáis en vuestros mesías. Eso es el procés:una religión fanática

#26.3 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 21/11/2017 - 21:34

Jordi, si necesitáis a alguien que no sólo no se ha disculpado por engañaros y hacer que las empresas se marchen de Cataluña, con el empobrecimiento que nos traerá, sino que ni siquiera ha dado ninguna explicación sobre ello, entonces es que estáis muy mal.

#26.4 Jordi br, L'h, 21/11/2017 - 23:38

Se os explica una, dos...mil veces y no lo entendeis. El proces es de la gente, los politicos han hecho lo que les hemos pedido y nuestra gratitud siempre estara con ellos. Se han ido empresas, sí, más de las que pensábamos, pero no caeremos en coaaciones; nos puede más la democracia y la libertad que la economía, cuestión de sentimientos

#26.5 Alejandro, Barcelona, 22/11/2017 - 14:31

¡¡Y una M. como el sombrero de un picador los del procés han hecho lo que les ha ordenado el pueblo. Los han manejado tan sutil, tan maquiavélicamente que, se han creído que eran ellos los que manejaban los hilos de la indepen.¿Cuantas veces ha pedido el pueblo ,fuera recortes, menos impuestos ¿Nos han hecho caso? Jajajaja

#26.6 Alejandro, Barcelona, 22/11/2017 - 14:35

Nunca, jamás, por muchas veces que se le pidiera a los del procés que rebajaran impuestos, cobrar las pagas los funcionarios, que aún les debe alguna desde hace dos o tres años, pagar a personas dependientes, más dotación en sanidad, el euro por receta..y jamás nos hicieron caso pero, el pueblo le pide independencia y ¡eureka! les obedece.

#25 Cesc, Barna, 21/11/2017 - 17:52

“Si el preu de la llibertat és la presó, no renunciarem mai a la llibertat" Junqueras dixit

#24 Grauero, Gurugù, 21/11/2017 - 17:42

Mireia Boya a Santi Vila (.."Y por cierto, 50.000 monedas de plata. Recordádselo siempre"..)
Espero que si todos estos salen de la prisión provisional por medio de una fianza, después de acatar la CE y el 155, se lo recordareis también toda la vida no?, bueno me he dejado a los de la mesa, Sra Forcadell y cia. también se lo recordareis no?