Publicitat
Política · 1 de Febrer de 2021. 19:10h.

"El procés té connotacions carlistes"

Ricardo García Cárcel, historiador: "els catalans perdem el seny cíclicament"

"El procés té connotacions carlistes"

L'historiador Ricardo García Cárcel ha afirmat en una entrevista al canal de Youtube de Xavier Rius que "el procés té connotacions carlins" i ha lamentat que "els catalans perdem el seny cíclicament". "Hi ha una tendència de ficar el cap sota l'ala i apostar per opcions que té poc amb la realitat", ha criticat.

García Cárcel ha assenyalat que "no és el mateix catalanisme que independentisme" i ha remarcat que "avui l'independentisme es nodreix d'un munt de fonts que tenen molt poc a veure amb el catalanisme del segle XIX". "S'ha convertit en una allau en què s'han capitalitzat, per suposat la crisi de l'any 2008, i s'ha apostat per una opció presumptament èpica que no condueix enlloc. Està carregada, com va passar el 1714, de fanatisme religiós", ha sentenciat.

Ricardo García Cárcel ha afirmat que "la guerra de 1714 va ser un error de càlcul" i ha assenyalat que "pensaven que els borbònics anaven a guanyar el conflicte". En aquest sentit, ha explicat que "l'arxiduc Carles no va demostrar cap voluntat foralista" i ha afegit que "no distava de el concepte de poder que podia tenir Felip V". "La guerra del 1714 era una batalla perduda perquè es van marcar uns objectius fora de la realitat", ha reblat sobre la seva equiparació amb el procés.

Finalment, l'historiador ha exposat que "hi havia una generació que havíem idealitzat Catalunya" ha lamentat, però ha demanat reflexionar sobre "el desencant i la decepció que Catalunya ofereix als el conjunt d'Espanya i tot Europa".

Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#5 pepe, andorra, 02/02/2021 - 14:06

ningun separatista llorica de los de Berga, tiene ni la mas minima idea de q fue la capital del carlismo durante una temporada, es q preguntas y notas como se hacen los tontos y los ignorantes, pero lo saben perfectamente, Dios, patria y Rey, eso era el carlismo y es lo q eran en el interior del condado de Barcelona hace 150 años, q cutres son....

#5.1 Llaç Groc, Cat, 02/02/2021 - 15:40

pepe , sempre parles dels ignorants , que tens algun problema ?

#4 Llaç Groc, Cat, 02/02/2021 - 08:57

Mira , un altre historiador desconegut , però ara no és història , estem en el present

#4.1 pepe, andorra, 02/02/2021 - 14:08

Q osada es la ignorancia, si conoces las historias de antes y de mucho antes, ya las ves venir, pq la historia, estimado ignorante, siempre se repite y no hay nada nuevo bajo el sol de una u otra manera todo ha ocurrido ya y como decia Shakespeare, no hay obras nuevas, solo nuevos espectadores. Leete 1984 y ya sabes, sapere aude.....

#4.2 Llaç Groc, Cat, 02/02/2021 - 16:08

pepe , l'única cosa que saps abreujar és el q , q ignorant q ets

#4.3 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 02/02/2021 - 22:04

La ignorancia es atrevida: https://dialnet.unirioja.es/se rvlet/autor?codigo=103904. Y, casi con total seguridad, ahí no está todo lo que ha publicado este "desconegut". En cuanto a lo de la Historia y el presente, tiene gracia que lo diga un "llacionalista", cuya única razón de ser es llorar por un pasado que jamás existió.

#3 Joanet, Bcn, 02/02/2021 - 00:07

#1.1

M.Pilar
#1.2
Chris
Fareu el ridícul a tot arreu on defenseu que per tenir seny s'ha de ser dependent i submís. Qui afirma això per descomptat no té seny....

#3.1 Chris, Lleida, 02/02/2021 - 10:11

Vd no quiere una democracia precísamente si vivir en una le estorba.Si depende de los políticos para que le hagan todo,se va a sentir así toda su vida.Ridículo me pareció cuando mis amistades de dentro y fuera de Europa hablaron mal de los catalanes pensando que todos éramos separatistas,así dañaron las fake news del diplocat.Ya no engañan

#3.2 pepe, andorra, 02/02/2021 - 13:43

y q tienen q ver los co.ones con comer trigo? uno puede ser cauteloso y dependiente y sumiso y todo lo contrario. Y me la sopla lo q piense un separata, pero al menos algo de raciocinio, q una cosa es ser separata y otra ser tonto. Aunque lo de joanet tiene mas bien pinta de ser mas malo q un pincho. Anda, no pontifiques tanto q pareces jesuita....

#2 Marcial, Santa Coloma, 01/02/2021 - 22:13

Pues si tienen veleidades independentistas cíclicas, que se monten en casa su republiqueta como si montaran el belen, hasta que vuelvan a recuperar el seny.... si lo recuperan.

#1 Joanet, Bcn, 01/02/2021 - 19:37

Sr. historiador: Els catalans per tenir seny hem de ser dependents i submisos ? Aquest seny de la submisió el recomanaria vostè també per Espanya ?

#1.1 M Pilar, Barcelona, 01/02/2021 - 21:49

Ai, Joanet! Quina falta de coneixement, que no de seny!

#1.2 Chris, Lleida, 01/02/2021 - 22:00

Ese concepto de seny es demagogo.El seny se logra pensando con claridad.No te extrañes si digo que no soy ni dependiente ni sumiso.Hablo 5 idiomas por afición y sin apretar el culo.Tengo nociones de historia y disfruto con la cultura,pero no dictan mi futuro ni me influyen.No veo represiones ni opresión,veo oportunistas e ingenuos.

#1.3 A.Bcn, Barcelona, 02/02/2021 - 03:11

Conozco pocas criaturas más sumisas y obedientes que un independentista.

#1.4 pepe, andorra, 02/02/2021 - 13:54

y desde cuando un llorica separatista es sumiso y obediente a algo q no sea seguir ciegamente las pavadas de sus supuestos lideres? Como si ante Hacienda no fuera igual de sumiso y obediente un separatista quejica y ofendidito q un vulgar español de allende el condado de Barcelona. Y q me parece q esto es como lo de los coj?nes y comer trigo.