El diputat del PSC, Roberto Labandera, ha rebutjat en nom del seu partit una esmena de CiU a la Llei de Carreteres per prohibir la prostitutució a les voreres per raons de seguretat. Labandera, en resposta al diputat convergent Josep Rull, ha afirmat que "la proposta de CiU és molt fragmentada", atès que "és parcial, és transitòria i és discrecional".
Labandera ha anat més enllà i ha dit que la proposta convergent de modificació de llei de carreteres "planteja una altre problema: imaginis vostè que a les carreteres -on no només s'ofereixen serveis sexuals sinó també una altre mena de serveis-, en unes altres circumstàncies de la meva vida aquest uruguaià [país d'origen de Labandera] o un 'cubanito' o un equatorià que es dediqui a vendre melons per les carreteres hagi de ser interpel·lat pels mossos per veure si s'estan oferint o no serveis sexuals".
La comparació ha aixecat les rialles de diputats del PSC com Joan Ferran i els gestos d'incredulitat del propi Josep Rull. Tot i això, Labandera ha reiterat que la proposta "és parcial, és transitòria i no modifica la situació de la prostitució".
