El Tribunal de Comptes ha ordenat iniciar els tràmits per embargar cautelarment la casa de l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, per cobrir els 2,33 milions de fiança que havia d’abonar per l’ organització de la consulta del 9-N, segons ha avançat ‘El Mundo’.
Juntament amb Mas, el Tribunal de Comptes també ha demanat l’embargament de la meitat de l’immoble de l’exconseller de Presidència, Francesc Homs, a Taradell (Barcelona), les finques de l’exvicepresidenta, Joana Ortega, a Barcelona; i de l’exconsellera d’Ensenyament, Irene Rigau, a Ribes de Fresser (Girona). També s’ha embargat una propietat de l’exalt càrrec del Govern Jordi Vilajoana.
D’aquesta manera, els exdirigents afronten amb les seves propietats la sanció de 5,27 milions d’euros que el Tribunal de Comptes els va imposar pels costos del 9-N. L’expresident i els exconsellers van consignar 2,9 milions d’euros en efectiu i van dipositar diversos immobles com a garantia per cobrir el total de la fiança.
La jutge instructora del cas ha acceptat els domicilis dels investigats com a garantia i ara es notificarà al Registre de Propietats. La mesura, però, no significa que els implicats hagin d’abandonar aquests immobles.