Publicitat
Política · 11 de Juliol de 2012. 15:34h.

Els ajuntaments tindran un 30% menys de regidors

"La reducció no soluciona el problema del finançament local", segons l'ACM

Els ajuntaments tindran un 30% menys de regidors

Imatge d'un ple a l'Ajuntament de Sant Boi

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha anunciat que es retallarà un 30 per cent el nombre de regidors la qual cosa ha provocat malestar tant en la Federació Catalana de Municipis com en l'Associació Catalana de Municipis. El president de la FMC, el socialista Manuel Bustos, ha afirmat a Catalunya Ràdio que “són regressius en democràcia per al món local i no són ni molt menys estalviadors, més aviat al contrari. I, per altra banda, el que farà és que molts municipis deixin de tenir sentit. Ens trobarem amb municipis que per la manca d’aquests serveis queden despoblats.”

L’ACM, per la seva banda, considera que és "un cop més l’administració més perjudicada per les reformes que s’estan portant a terme,  situant  el món local en  una posició d’indefensió i sense capacitat de decisió  tot i ser l’administració que més serveis directes dóna als ciutadans".
 
Pel que fa a l’estalvi econòmic, l’ACM considera que "la reducció del número de regidors no soluciona el problema del finançament local ni garanteix que se solucioni el problema del dèficit públic de les administracions públiques".

L'augment de 3 punts de l'IVA anunciat avui, segons els nostres càlculs, pot arribar a suposar uns 120M d’euros anuals al món local, incomparable amb l'estalvi d'un terç de regidors que s'ha plantejat.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#5 Arnau, Garrotxa, 12/07/2012 - 00:41

I el 30% de diputats?, i la desaparició del senat?, i la fi dels sous vitalicis dels ex-diputats i ex-presidents?

#4 Montserrat Vila, Solsona, 12/07/2012 - 00:40

Comencen la casa per la teulada, Senat, Diputacions i Consells Comarcals, fora, són una càrrega insostenible i a més inútils.

#2 Festocompuguis, Viladecans, 11/07/2012 - 17:44

Primer de tot cal començar pels càrrecs de confiança "sangoneres", que s'han nombrat en els municipis, contractats per recomanació del partit, o per ser parets i amics de l'equip de Govern.

#1 Poltrona, Bcn, 11/07/2012 - 16:26

Reducció d'un 30% de regidors? Quin desgavell! El seny indica que el 30% són els regidors que s'hauríen de quedar! Prou vividors i prou menjadores!