El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha agraït especialment als representants de tots els Casals el “compromís amb l’Estatut aprovat pel poble de Catalunya” en un moment “on la sentència del Tribuna Constitucional pesa com una amenaça”. En aquest mateix sentit, s’ha mostrat convençut que “si el Tribunal Constitucional retoca l’Estatut es vulnerarà una de les principals normes democràtiques” i ha reiterat que “l’Estat espanyol tindrà un problema greu per resoldre si una sentència acaba dient que Catalunya, tal com es va aprovar en referèndum, no hi cap a l’Estat espanyol”.
Tanmateix, el vicepresident ha afirmat que “una sentència no canviarà allò que els catalans i catalanes vulguin que sigui Catalunya perquè el poble català és més fort que això”. Per això, el vicepresident ha expressat la seva “emoció pel suport del poble català de l’exterior” perquè “el seu compromís amb el nostre país no sols és benvingut sinó necessari i imprescindible”.
El vicepresident ha presidit la cloenda de la XI Trobada Cultural de les Comunitats Catalanes del Con Sud d’Amèrica, que s’ha celebrat al municipi de La Falda, a la província de Córdoba (Argentina). En el decurs de la jornada de cloenda s’ha procedit a la lectura de les conclusions redactades pels 19 Casals participants de la Trobada d’entre les quals destaca la implicació de les Comunitats Catalanes del Con Sud en la defensa de l’Estatut de Catalunya, aprovat pel poble català, davant qualsevol intent de retallar-lo que impliqui una disminució dels drets i la sobirania assolida fins ara.