Publicitat
Política · 4 de Juny de 2020. 16:34h.

"Em ratifico: Espanya és el país veí"

Buch: "Com Premià de Mar és el poble veí de Premià de Dalt"

El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha afirmat aquest dijous durant la sessió plenària al Parlament que "Espanya és el país veí" de la mateixa manera que "Premià de Mar és el poble veí de Premià de Dalt". El conseller, responent a la intervenció del diputat de Ciutadans Jean Castel, també ha considerat França com un altre país veí.

"Espanya és un país, i nosaltres -Catalunya- també és un país. I si no, podem agafar la definició de país i a partir d'aquí podrem discutir-ho. Però em ratifico, Espanya és el país veí, és així. Com Premià de Mar és el poble veí de Premià de Dalt, doncs Espanya és el país veí de Catalunya, igual que ho és França" ha manifestat Buch.

El diputat de la formació taronja Jean Castel ha respost al conseller d'Interior afirmant que "hi ha un gran país que es diu Espanya" i que "Catalunya és una comunitat autònoma com tantes altres que incorporen aquest gran país que es diu Espanya".

26265-99.jpg

 

Publicitat
Publicitat

68 Comentaris

Publicitat
#55 Narcís de la Ceba, Sant Higini de Matafaluga, 06/06/2020 - 13:08

El meu besavi que era Cap Local de la Falange, aquí a Sant Higini, i que havia estat a Burgos amb en Franco, quan posava la bandera espanyola al balcó sempre ho deia: Anem a posar la bandera del país veí!

La gent ignora la seva història vertadera. Quanta dignitat!!!!

#55.2 Narcís de la Ceba, Sant Higini de Matafaluga, 06/06/2020 - 16:55

I quan anava de farra amb els amics -tots ells de la Falange també- deia: "Ara cantarem una cançó del país veí (en l'idioma del país veí)" I cantaven el "Que viva España"

Quanta dignitat!!!

#54 manu, france, 05/06/2020 - 21:31

El problema en España esta la ley del voto no es normal que una persona de Gijón su voto valga el doble que una persona de barcelona estos no es democraticos
ningún país en Europa vota así
Creo que muchas personas no quieren cambiar la ley porque tienen mucho que perder

#53 Agus, Cornella De lobregat, 05/06/2020 - 20:51

He aqui la realidad de la Gene: hasta un inculto en geografía puede llegar a ser Conseller

#52 manu, france, 05/06/2020 - 19:07

España es un país Cataluña es comunidad autónoma en España que sepa los catalanes votan por un primero ministro españolNo entiendo por qué si Cataluña es un país por qué tienen derecho a votar a un ministro español, a estar presente en el Parlamento en Madrid la Cataluña sólo una región de España

#51 Quadern gris o quasi negre, Chez Fangue, 05/06/2020 - 15:22

Us podeu imaginar què diría Josep Pla si puguès assistir a una sessió d'aquest Parlament de can Pixa?.

#51.1 Joan del Bages, Manresa, 05/06/2020 - 16:49

En Pla ja va ser cronista dels debats al Congrés a la II República. El suposaria curat d'espants respecte a barbaritats però no a mediocritats i a sobre narcicistes com les que tenim que suportar a Catalunya de fa molts anys fins i tot a l'època pujoliana. Recordo un tal Josep Maria Colell que era la prepotència al summum com en Felip Puig.