Publicitat
Política · 27 de Desembre de 2014. 10:32h.

Ensenyament troba “segregador” el nou currículum de secundària

Creu també que “no respecta les competències constitucionals”

Ensenyament troba “segregador” el nou currículum de secundària

Rigau, amb Wert

La Conselleria d’Ensenyament considera que el nou currículum de secundària és “segregador”. També que “no deixa marge a l’autonomia de les comunitats i dels centres, és tradicional i no integra les competències, malgrat que les anuncia”. Aquesta és una primera avaluació del Reial decret sobre el currículum de secundària que el Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres, pendent de la seva publicació definitiva.

En un comunicat, creu que els aspectes més negatius del currículum són sis elements claus. El primer “i més greu és el caràcter segregador del final de la ESO”. “Cal tenir en compte que es tracta d’un ensenyament bàsic que ha de facilitar l’aprenentatge de les competències fonamentals. El Govern espanyol, però, crea dos tipus de titulacions que evidencien la segregació entre els alumnes més brillants i els que ho siguin menys”, afegeix.
 
A més, “no respecta les competències constitucionals, ja que es queda per a l’Estat l’elaboració del currículum de les competències que anomena troncals i deixa a les comunitats les de lliure configuració autonòmica, és a dir, reparteix les competències enlloc de compartir-les, trencant l’esperit constitucional”.
 
Un tercer aspecte és que “es tracta d’un document uniformitzador i no deixa espai ni a les comunitat ni als centres. Es tracta doncs d’un currículum que no respecta les competències autonòmiques ni l’autonomia de centres”.
 
En quart lloc, “el fet que s’ha elaborat un currículum tradicional, sense integrar plenament les competències (malgrat indicar-ho en l’anunciat), tal com es recomana als països de l'OCDE, on s’aconsella que els ensenyaments s’imparteixin a partir de les competències. En aquest cas, les competències van per un costat i el currículum per un altre, totalment al marge. Aquest fet xoca amb la voluntat del Departament d’Ensenyament d’adaptar-se a les propostes internacionals, que ha fet que cada any s’elaborin documents amb el desenvolupament de les competències bàsiques de les distintes matèries”.
 
“Un currículum innecessàriament exhaustiu és un altres dels punts negatius del Reial decret que ha aprovat aquest matí el Consell de Ministres. Des del Departament d’Ensenyament s’ha fet una clara aposta per les competències bàsiques i les metodologies d’aprenentatge, com una eina clara per millorar l’èxit escolar. Aquestes mesures garanteixen de manera molt més àmplia l’aprenentatge que no pas uns continguts curriculars excessius i sense deixar cap mena de concessió a la innovació”.
 
El darrer aspecte és “l’avaluació, una de les crítiques que el Departament ha fet des de l’inici del debat de la nova llei educativa. El Reial decret espanyol comporta un model d’avaluació antiquat, atomitzat i desintegrador. L’aposta del Govern de la Generalitat és un model global, continuat i integrador”.

Publicitat
Publicitat

8 Comentaris

Publicitat
#7 M. Montull Llebot, Barcelona, 28/12/2014 - 07:53

li farem si la menjada de coco és tant brutal que per aquesta raó a l'ensems del classisme i del que diran si el teu o la teva filla va a la pública plena de tòpics i com que tu el que vols és deixar la máxima formació als teus descendents per molt d'esquerres que siguis utilitzes serveis públics

#6 M. Montull Llobet, Barcelona, 28/12/2014 - 07:52

serveis públics, que fins els 16 està consagrat a la Consti (pel que fa a l'educació obligatòria) amb el consegüent estalvi pressupostari que es pot destinar a no fer més inversions en escoles, instituts escola, instituts, centres de formació d'adults, escoles oficials d'idiomes PÚBLIQUES. Però que

#5 M. Montull Llobet, Barcelona, 28/12/2014 - 07:50

Segregar en molts i molts casos per qüestions de tria de centre educatiu, en funció de la seva titularitat: No és segregador? Ai calla, que "la Consti tan denostada permet aquesta elecció sempre i quan (d'un 95% en endavant si més no) es pugui pagar la quota mensual. D'aquesta forma és cofinançien

#4 Casper, Bcn, 27/12/2014 - 21:05

Penosa esta Consejería, siempre poniendo palos a la rueda, siempre contra España, inmersión, educación en el odio a lo español, incumplimiento de la normativa estatal... menos mal que la consejera será inhabilitada.

#4.1 LLUC, MARXEM JA, 28/12/2014 - 09:26

Puéa claro. Odiamos profundamente España y nuestros hijos lo deben saber y estudiar.

#3 Santiago, Vic, 27/12/2014 - 19:32

Segur que és millor aquest sistema de'n Wert, tot i els possibles defectes, que el que encara hi ha ara. En Wert ha establert proves externes que obligaran a alumnes i professors a posar-se les piles, i es premia una mica més els bons alumnes