Publicitat
Política · 27 de Febrer de 2019. 15:07h.

Enxampada en l'última pregunta

Soraya admet que si no està publicat no té valor jurídic

Olga Arderiu, l'advocada de Carme Forcadell, ha enxampat l'exvicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría quan li ha recordat que durant el seu testimoni havia dit que "tot el que no es publica no té efectes jurídics" i li ha demanat si sabia que la Declaració d'Independència "no es va publicar i ni tan sols es va votar".

Sáenz de Santamaría ha apuntat en el judici del procés davant el Tribunal Suprem que van demanar a Carles Puigdemont si s'havia declarat la independència abans d'aplicar el 155. "Puigdemont podia haver dit que no es va declarar la independència o haver-la revocat i no ho va fer", ha assenyalat.

L'advocada ha insistit que "li estic preguntant si tenia coneixement que aquesta declaració d'independència no es va publicar i tampoc es va votar". Soraya, que ha tornat a referir-se a la petició que va fer el Govern espanyol a Puigdemont, ha dit, a instàncies de Manuel Marchena, que "no sap" si la va declarar.

Publicitat
Publicitat

22 Comentaris

Publicitat
#15 Antic covergent, Santpedor, 28/02/2019 - 01:01

I que? Quina importancia te? El Constitucional va prohibir "actes materials" tendents a fer efectiva la independencia, no si els actes eren valids o eficaços!

#14 Xavier, Terrassa, 27/02/2019 - 21:48

No acabo de entender cómo se puede esgrimir como defensa seguir o no un reglamento de una legalidad que acabas de saltarte completamente. Si declaras la independencia y por lo tanto no te afecta ni la constitución ni el estatuto ni nada de nada, ¿por qué debes seguir un reglamento que ya te es ajeno, y publicarlo?

#13 Kropotkin, Vic, 27/02/2019 - 20:20

Mas tonta y no acaba el exámen, ha suspendido en la última pregunta.

#13.1 Bud, Barcelona, 28/02/2019 - 17:01

Por una vez, estoy de acuerdo contigo. Vamos bien.

#12 Jordi BR, L'H, 27/02/2019 - 18:49

Soraya ha estado bastante sobria, pero esa ultima pregunta y la evidencia que se habían mandado ya los Guardia Civiles antes del 20 de Diciembre con el Piolin, sin mandato judicial la han retratado bastante

#12.1 Tabarnés puro, Barcino, 28/02/2019 - 13:02

A ver, amiguete:
1) desde cuándo el Gobierno de la Nación tiene que pedir permiso judicial para desplazar libremente fuerzas policiales por el Territorio Nacional?
2) utilizando vuestra absurda manera de razonar, eso demostraría la urgencia de la actuación conforme a la gravedad y violencia existentes, o no?

#11 Conclusió, Chez Titole, 27/02/2019 - 18:01

On volen anar a parar?, volen confirmar publicament que tot el procès ha estat un muntatge sense cap mena de valor legal, jurídic o de bona fe de cara als seguidors?, volen riure's'en dels que un cop annulada la república ploràven a la Pl. de St. Jaume?, volen dir que tot plegat era un farsa i que aquells que n'esperàven quelcom eren uns babaus?