CiU, Esquerra i Solidaritat han sortit al pas de la possibilitat que la crisi de les anomenades autopistes radials de Madrid es financi amb la pròrroga de les concessions de les autopistes de peatge d'altres punts de l'Estat.
La portaveu d'Esquerra al Parlament, Anna Simó, ha assenyalat que és "escandalós" el fet que "les autopistes radials de Madrid vegin cobert el seu dèficit a canvi d'allargar les concessions d'autopistes de peatge catalanes com l'AP7".
"‘No hem sentit el president de la Generalitat ni el conseller de Política Territorial alçar la veu contra les declaracions de la ministra Pastor que està dient d’allargar la concessió a l’AP7 per tal de poder fer front al dèficit gravíssim perquè ja va estar plantejat molt malament des del principi, de les concessionàries de les autopistes de Madrid", ha indicat.
"Recorden aquella esmena als pressupostos del senyor Duran i Lleida pactada amb el ministre Blanco per tal de rescatar, d’ajudar i donar oxigen a les concessionàries de les autopistes de Madrid? Doncs ara a més a més d’això volen allargar la concessió de l’AP7 per donar més oxigen a aquestes concessionàries. Ja han passat massa hores per no haver sentit ningú de la Generalitat clamant contra això i dient que això així no va", ha afegit.
Per la seva banda, el portaveu de CiU en la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, Pere Macias, s’ha mostrat contrari a ampliar el termini dels peatges de les autopistes rendibles, com les catalanes i les valencianes. “Ja avanço que per al nostre grup aquesta és una solució que en cap cas pot ser acceptada”, ha dit en una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio.
El diputat de Si, Uriel Bertran, ha reclamat que "cap euro dels catalans es destini a rescatar les autopistes espanyoles”. L'electe independentista ha alertat que “Catalunya recapta el mateix que França en autopistes, quan nosaltres només tenim 700 km i els francesos 7.000, diners que Espanya ens roba per tapar la seva incompetència i mala gestió”.