Publicitat
Política · 23 de Juny de 2014. 11:03h.

ERC defensa la independència per un vot

Junqueras nega que calgui el 55% que considera òptim CiU

ERC defensa la independència per un vot

Junqueras i Mas, en una imatge d'arxiu

El president d'ERC, Oriol Junqueras, en una entrevista a l'ACN, no creu que hi hagi raons que justifiquin que el 'sí-sí' necessiti més del 50%+1 dels vots perquè la independència de Catalunya sigui aprovada i reconeguda.

"Per què ho hauríem de fer diferent de com ho fa tothom?", es pregunta. Junqueras destaca que arreu del món els referèndums es guanyen si s'aconsegueix la majoria dels vots, sense establir percentatges superiors, com el 55% que apuntava recentment el portaveu de CiU al Parlament, Jordi Turull.

"Quan fan un referèndum a Austràlia, a Suïssa i al Quebec, quin és el percentatge? El 50%+1. Quina raó hi ha per establir unes regles especials que ningú s'ha exigit a sí mateix?", apunta.

Publicitat
Publicitat

73 Comentaris

Publicitat
#50 ambaixadorCAT, UK, 25/06/2014 - 12:15

Junqueras té tota la raó. Per quin set sous hauria de guanyar una opció amb el 45% i l'altra amb el 55%? És que potser el vot unionista té més valor?

#49 Protágoras, bcn, 25/06/2014 - 01:06

Yo estoy de acuerdo con Junqueras con una pequeña salvedad.
Basta con que el 50% más 1 de los ESPAÑOLES decidan en un referéndum el modelo territorial para que este tenga validez.
Los cambios que afecta a España, para que sean democráticos, deben ser refrendados por todos los españoles.

#49.1 ambaixadorCAT, UK, 25/06/2014 - 12:13

doncs mira, jo dic que si el 50% 1 dels europeus voten que espanya a partir d'ara perdi la sobirania, sigui considerada regió d'europa i se li expoliï el 9% del PIB cada any, que així sigui. No et fot?

#48 Cansat, Barcelona, 24/06/2014 - 22:45

Els canvis molt significatius requereixen majories superiors al 65 %..

#48.1 ambaixadorCAT, UK, 25/06/2014 - 12:18

també podria argumentar que com que el greuge que suposa per a Catalunya pertànyer a Espanya és tan gran, i la independència és una qüestió de supervivència, no cal ni votar. La declarem i punt. I seria un raonament més coherent que el teu.
Però la diferència és que soc demòcrata.

#47 Meliq Salau, Reus, 24/06/2014 - 18:58

És clar Oriol! Cal una rectificació d'en Rull per la bajanada que va dir. Que demani perdó i mostri penediment. Què s'ha pensat? Qui és ell per a parlar en nom d'un Poble Unit, Alegre i Combatiu? Potser en Rull no sap que no tornarem a agenollar-nos? Ell, si ho vol, no cal que es torni a aixecar.

#46 BEJOTA, BCN, 24/06/2014 - 13:18

En una entrevista a la CNN.

Mas reconeix que el suport a la secessió no assoleix la meitat de la població catalana.
"He llegit que ni tan sols la meitat vol separar-se d'Espanya", li plantegen. Al que Mas respon: "Bé, això és veritat".

#46.1 BEJOTA, BCN, 24/06/2014 - 13:23

SE. JUNQUERAS:A L'ONU NOVAL AIXÓ.