L'excap de comunicació d'Esquerra i d'Oriol Junqueras, Sergi Sol, ha denunciat la pugna entre Junts per Catalunya i la CUP per a veure "qui branda l'estelada amb més energia". Sol exposa en un article a El Nacional que "l'agitació nacionalista és el mainstream, amb el matís de la desobediència, tal vegada".
"El que em pregunto és per quin motiu no desobeeixen d'una vegada. Què esperen a desobeir?", subratlla l'actual assessor del vicepresident i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès. "Pot ser que el més eficaç sigui mentrestant i alhora, com deia el president Torrent, acostar més gent a l'independentisme que no pas voler passar pel més independentista de tots els independentistes", conclou.
L'exdiputada de la CUP Mireya Boya ha carregat contra Sergi Sol per aquest article i ha publicat quatre tuits per replicar-lo. "Si volem República, no calen sectarismes ni mentides", ha dit alhora que l'ha acusat de "dividir l'independentisme" i "trencar ponts" amb l'objectiu d'"eixamplar la base".
Companys i companyes d @Esquerra_ERC, potser voldreu eixamplar la base, però a costa de trencar ponts amb nosaltres i dividir l'independentisme? Això fa el vostre assessor. Si volem #República, no cal sectarismes ni mentides (1)https://t.co/uzDknGDDeB
— Mireia Boya Busquet (@yeyaboya) 30 de juliol de 2018
La cupaire ha retret a Sol els seus canvis d'actitud al llarg del temps, acusant-lo de demanar "pit i collons" als partits independentistes amb els únics objectius d'evitar que els electors pensessin que "ERC saltava del vaixell abans que el PDECAT".
"I ara que ja tenim govern efectiu i cadira assegurada, es veu que tots li paguem un sou, per fer què?", ha preguntat Mireia Boya, que ha demanat explicacions al conseller d'Economia i Hisenda.
"Cínics i rèmores republicanes ben lluny", ha continuat l'exdiputada de la CUP, que ha subratllat: "Bé, això sí Esquerra ha vingut a fer República i no només a tenir poder. Avui, sincerament, en dubto companys". "Tristesa per com embruta les vostres sigles", ha sentenciat.