Publicitat
Política · 22 de Juliol de 2019. 10:07h.

ERC descarta la independència en cas de sentència condemnatòria

Aragonès admet que Catalunya "no té capacitat" per a una altra DUI

ERC descarta la independència en cas de sentència condemnatòria

El vicepresident del Govern i dirigent d’ERC, Pere Aragonès, en una entrevista a Els Matins de TV3, ha descartat declarar la independència unilateral en cas que la sentència del judici del procés sigui adversa. “Si la sentència és condemnatòria, cal una resposta àmplia. La unilateralitat no la fa qui vol, sinó qui pot. I qui pot, ara mateix és l'Estat. Catalunya no hi té capacitat“, ha indicat.

“Nosaltres no renunciarem al nostre objectiu, que és una república catalana independent. No anem a fer autonomisme, anem a treballar per una sortida política al conflicte que tenim“. ha matisat, a més de reivindicar que "cal una sortida política. Nosaltres defensem un referèndum. No posarem línies vermelles ni donarem un xec en blanc“.

Sobre una possible proposta de Sánchez per un nou Estatut, ha recordat que "els Estatuts de Catalunya els proposa el Parlament de Catalunya i avui dia no hi ha una majoria al Parlament que ho proposi, hi ha una majoria independentista".

Publicitat
Publicitat

38 Comentaris

Publicitat
#19 Canatenc, Canet de Mar, 22/07/2019 - 20:49

Un altre DUI??? Que s'ha fet una??
Shadetenirlacaramoltdura!

#18 recluta, conca, 22/07/2019 - 17:12

España os juzga por lo que habéis hecho. Catalunya os juzgará por lo que no habéis hecho.

#17 joan, manresa, 22/07/2019 - 16:39

tinu.)factures a pagar ,amb aquests sacrificis.Prou ya,d'escalfar els ...,caps.Ya en tenim prou amb las onades termicas. Clar que una cosa es el poble i altre els partits i els polítics....Potser que baixeu ya a la realitat i tasteu la fel de la realitat.Prou ya de proclames..,CAT a de aguantar per sobreviure.Un temps mes i ya parlarem,parlarem..

#16 joan, manresa, 22/07/2019 - 16:33

El Casal obrint la seva tertúlia,des de Moro-L'andina..---Sr.Aragonés...,ni abans ni are CAT,te prou força per una DUI...,naltros ya u sabiem..,pro esperarem que es produís alguna situació favorable per CAT.Greu error.Confiarem en una Europa ...,una Europa dels Estats,pro no dels pobles...,u hem pagat car.No volem que ens tornin a donar.., (cont

#16.1 Soloesmiopinion, Tabarnia, 22/07/2019 - 19:04

Los que habéis estado alimentando el independentismo, ¿ahorauejáis del "calentamiento"? Imaginad entonces lo que hemos tenido que pasar los que no comulgamos con esta secta.

#16.2 recordad 6 y 7 septiembre, Barcelona, 22/07/2019 - 21:45

Joan, no tenéis perdón por lo que habéis hecho a los catalanes que no comulgan con vuestras ideas

#15 Tabarnés puro, Barcino, 22/07/2019 - 16:10

En roman paladino: "el muerto al hoyo y el vivo al bollo".
Y también: " qui dia passa, any empeny."
Y por último: "para este viaje no hacían falta estas alforjas".
En fín..