El grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Girona ha retret a l'alcalde de la ciutat, Albert Ballesta, que hagi preferit pactar el cartipàs amb dos partits “contraris al procés”, en referència a Ciutadans i el PPC.
La portaveu d'ERC-MES al consistori, Maria Mercè Roca, ha denunciat la “hipocresia política” del grup municipal de CiU, ja que “no pot presentar-se com el govern de la capital de la independència i pactar amb els que són radicalment contraris al procés”.
Mercè Roca ha explicat que la proposta d’ERC-MES per acordar el cartipàs municipal incloïa una reducció dels càrrecs de confiança i del salari de l’alcalde, però que ambdós elements eren “plenament assumibles” pel govern.
La portaveu dels republicans també ha indicat que el pacte amb PPC i Ciutadans no modifica el nombre d’assessors i deixa pràcticament igual el salari que proposava CiU per Ballesta. Per tot plegat, Roca ha dit que “ens fa pensar que el govern s’està movent per interessos particulars i no de ciutat o de país”.
En tot cas, Maria Mercè Roca ha conclòs que “amb ERC-MES, ni el PPC ni Ciutadans tindrien cap influència en el govern de la ciutat”.