Publicitat
Política · 6 de Febrer de 2020. 17:21h.

Escòcia descarta la via catalana

Nicola Sturgeon rebutja un referèndum "il·legal"

Escòcia descarta la via catalana

Nicola Sturgeon, en una reunió amb Quim Torra a Escòcia (foto: Govern)

Escòcia descarta celebrar un referèndum unilateral, perquè “Catalunya és la prova que si el procés no té legitimitat ni legalitat no pot conduir a la independència”. La ministra principal escocesa, Nicola Sturgeon, ho va manifestar recentment en roda de premsa arran del Brexit.

“He descartat un referèndum il·legal, si algú vol això de mi no ho obtindrà”, va afirmar Sturgeon. La ministra principal d’Escòcia va admetre que només un referèndum “legal i vinculant” aconseguiria “el reconeixement internacional”.

Sturgeon va indicar que “la meva posició en aquesta etapa és que hem d'utilitzar les nostres energies de manera diferent”. “Hem de centrar a construir i guanyar l'argument polític a favor de la independència”, va considerar.

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#5 El món ens mira, Barcelona, 09/02/2020 - 21:25

La DUI servint d'exemple als escocesos del que no s'ha de fer. El món ens mira!!!

#4 Marga, San Cucufate del Valles, 07/02/2020 - 11:51

Ni falta que le hace porque ella vive en R.U. que si es una auténtica democracia, donde los jueces y fiscales no son unos títeres controlados por la derecha y ultraderecha de su país, si viviera en España no le quedaría otro remedio que ir por la via catalana.

#4.1 Figueras, Figueras, 07/02/2020 - 15:16

Uii siii, que poca democracia hay en España, que se permite soltar sandeces, quemar banderas, insultar a quien no piensa como ellos, cortar carreteras, quemar basuras, que un Etarra sea abogado... en fin, usted a sus tonterías...

#4.2 Veciana, Barcelona, 07/02/2020 - 16:34

Pues Johnson dice que de referendum nada.¿Qué le recomiendas a la Sturgeon que haga?

#3 Tirant, Bcn, 06/02/2020 - 21:58

Quin abisme entre la mentalitat i tarannà dels separatistes escocesos i els separatistes catalans ... Els primers ni es plantegen una actuació il·legal tot i sabent que l'última paraula la té Londres. Gent seriosa, legalistes i lleials. Els segons ... ja ho hem comprovat: deslleials, matons i bananers.

#3.1 recordad 6 y 7 septiembre, Barcelona is not Catalonia. Fuera colonos catalanes de Barcelona. Cataluña nos roba milies millones, 06/02/2020 - 23:16

y ladrones de lo público un rato largo

#2 Tabarnés puro, Barcino, 06/02/2020 - 21:34

Los indepres catalanes son tan cutres que ni tan siquiera los indepes de otros lugares quieren que los asocien con ellos.
¡Éxito total de la internacionalización del prusés!
El món ens mira.
xDDD

#2.1 Veciana, Barcelona, 07/02/2020 - 16:36

Como diría Torrente, "Bicho, bicho,sal de ahí."

#1 OFNI, EL CARXE, 06/02/2020 - 17:32

"Escòcia no farà un referendum il.legal perquè la República Britànica és un Estat seriós,no com Ecspanya,i allà hi aniria l´exèrcit i no pas els piolins. Ecspanya és cutre fins i tot com opressora.Marchem! Ara bé,si Ecspanya és una opressora de chicha y nabo,per què no hem marchat cha? "
"Palles mentals",Vicenç Pardal,Villagüevo.