Publicitat
Política · 11 de Setembre de 2012. 18:10h.

Espanya: Catalunya se'n va

Un milió i mig de persones participen a la manifestació independentista de la Diada

Un milió i mig de persones han sortit al carrer per manifestar-se a favor de la independència de Catalunya, segons dades de la Guàrdia Urbana de Barcelona i del Departament d'Interior. Aquesta concentració supera la del 10 de juliol de 2010.

La Delegació del Govern estatal, però, ha rebaixat aquesta xifra a 600.000 persones, tot esmentant dades de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

La marxa, convocada per l'Assemblea Nacional Catalana, havia omplert ja el passeig de Gràcia de Barcelona una hora i mitja abans de l'inici oficial de la protesta.

Els ciutadans han omplert el centre de la capital catalana des de primera hora de la tarda, i carrers com Via Laietana i tots els del voltant, han estat un riu de gent que buscava el teòric inici de la concentració, a la mateixa Via Laietana amb Casp.

La manifestació ha transcorregut sense incidents remarcables. Milers de persones han anat amb senyeres i estelades amb el lema: Catalunya, nou estat d'Europa.

També hi han assistit la major part dels partits polítics representants a l'arc parlamentari. Tret del PPC i Ciutadans, la resta de formacions han estat presents. Per exemple, el Govern de CiU, amb tots els seus membres menys tres: Artur Mas, Pilar Fernández Bozal i Felip Puig. Alguns dirigents del PSC de l'anomenat sector catalanista, també s'han manifestat. Tampoc no hi han faltat ERC, ICV i Solidaritat.

Joves manifestants a la marxa de l'ANC
Publicitat
Publicitat

204 Comentaris

Publicitat
#101 pues adios, asturias, 12/09/2012 - 12:50

..ya estais tardando en iros.

#100 Ernest, Barcelona, 12/09/2012 - 12:24

Comentaristes espanyolistes de l'e-noticies: al diari Marca he llegit comentaris més tolerants i democràtics que els vostres. Feu-s'ho mirar.

#99 estadistico, BCN, 12/09/2012 - 11:53

Lo único cierto es que si estos, venga va, hoy estoy generoso, 400.000, se marcharan de Cataluña, CAT, estadísticamente, tendría pleno empleo.

#99.2 Franel-Landau, teorema, 20/09/2012 - 23:37

D'on treus 400.000, aprenent de Goebbels. T'hem de creure a tu o al milió i mig que diu la BBC?

www.bbc.co.uk/news/world-eur ope-19564640

www.bbc.co.uk/news/world-eur ope-19662574

A l'era de les comunicacions els espanyols ho teniu més difícil per enganyar-nos.

#98 pateticat, BCN, 12/09/2012 - 10:04

No hay gente más asquerosa, que la que politiza a los niños. Al final, estos independentistas van a usar a sus propios hijos como escudos humanos. UNICEF debería pronunciarse al respecto.

#98.1 Tranquilo hombre!, Barcelona, 12/09/2012 - 10:23

a ver, yo entiendo que un baño de realidad cómo el de ayer es duro. Todos vuestros delirios y ensoñaciones esfumados, vuestro mundo virtual se fue, vale lo entiendo. La rabia y la impotencia que sentís es mucha y no es bueno quedársela dentro.....pero UNICEF? Hombre! un poco de decoro!

#98.2 pateticat, BCN, 12/09/2012 - 11:13

Eso pido. Un baño de realidad son 300000 personas pidiendo básicamente más dinero. Un padre que adoctrina a su hijo, no respeta a su hijo y, por tanto, lo maltrata. Me dais mucho asco.

#98.3 viso, bcn, 12/09/2012 - 12:55

Si no t'agrada, cap a casa, Pateticat. Aquí no hi fas cap falta. Els teus insults son del tot puerils.

#98.4 independencday, barcelona, 12/09/2012 - 14:22

A vuere, rei o reina: Torna a llegir el teu comentari, i si tot i així ho troves dintre dels paràmetres de la normalitat, un consell amb les millors de les intencions: "DEMANA HORA AL METEGE I QUAN ABANS TE LA DONGUI MILLOR". Aiiiii, senyor!!!!

#98.5 pateticat, BCN, 13/09/2012 - 01:29

#98.4

independencday Ya veo que estás a favor de politizar a los niños. Lógico, eres independentista.

#97 mentirosos, mentirosos, 12/09/2012 - 10:00

TV3 dijo claramente que la butimani ocupaba 3 km de longitud. Si consideramos calles de 20 metros de ancho, y 4 personas por m2 (incluyendo las 10 estelás de 150 metros de largo), salen 240000.

#97.1 Lluís, Tortosa, 12/09/2012 - 11:54

La manifestació de Rubí era més fàcil de comptar.

#97.2 Francesc d'A Porras, BCN, 12/09/2012 - 13:34

El Passeig de Gràcia fa 20 m d'ample?? La Diagonal?? La Gran Via?? Suposo que des d'un poble espanyol pot ser difícil d'entendre que hi ha carrers realment amples.
No sé si t'ho han dit, però més enllà de la pols i la terra eixuta també hi ha una cosa que es diu mar. De veritat que fliparies...

#97.3 mentirosos, mentirosos, 12/09/2012 - 21:22

#97.2

perdone señor intelectual de la raza superior de los independentistas, pero era un ejemplo. Tb he dicho 4 personas por m2, que es evidente que no caben ni por casualidad. De todas formas, ¿puede el señor cosmopolita decirme exactamente la anchura de esas calles, y echamos el cálculo?