Política · 21 de Març de 2012. 20:34h.

Espanya esquiva el dret a l'autodeterminació

Malgrat que ha ratificat la Carta Internacional dels Drets Humans o la Llei internacional sobre relacions amistoses entre estats

Espanya esquiva el dret a l'autodeterminació

Bosch, tercer per l'esquerra, en un moment de la roda de premsa

El portaveu d'ERC-Rcat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha presentat les conclusions de l'informe per a l'elaboració d'una proposició de llei sobre el dret d'autodeterminació de les nacions de l'Estat espanyol.

Bosch ha afirmat que "la proposició de llei que volem presentar és un servei necessari, útil i urgent per al país", seguint la "via britànica pacífica i democràtica" que "ajuda al benestar social del país".

"Optem per la via pacífica, dialogant i amistosa per a resoldre qualsevol contenciós" amb una "proposta que conté una dimensió ètica, perquè no volem anar cap al conflicte sinó cap a una sortida negociada", ha explicat el portaveu independentista abans de qüestionar que "si el Regne Unit ho pot fer, per què no ho pot fer el Regne d’Espanya?". Però ha advertit que "si no tira endavant plantejarem altres vies perquè no ens rendirem mai".

El diputat de la coalició, acompanyat per Marc Marsal i Gemma Calvet, com a representants dels experts de la comissió, ha assenyalat que la idea és "portar l’esperit de les consultes al Congrés, fer passar la prova del cotó a la democràcia espanyola". "Les urnes són la millor solució als contenciosos i la màxima expressió de la democràcia", per afegir: "qui té por de les urnes?"


L'informe ha destacat que "l’Estat espanyol ha ratificat i/o reconegut com a vàlids tot un seguit de convenis, tractats, cartes i resolucions internacionals on es reconeix el dret a l’autodeterminació, com són el Conveni internacional de drets econòmics, socials i culturals de les Nacions Unides, la Carta Internacional dels Drets Humans adoptada per l’Assemblea de l’ONU el 1966, la Declaració de Principis de la Llei internacional sobre relacions amistoses entre Estats de 1970 o diverses resolucions tant de Nacions Unides com de la Conferència de Seguretat i Cooperació a Europa". 


Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#5 joan, manresa, 22/03/2012 - 10:59

tinu.)ens servex també per nosaltres,pro ep...,hem de conseguir el concert economic primer..,allavors tot anirá rodant...El PP,te are una ocasió historica per modificar L'Estat espanyol..,o agafen el toru per las banyes,o tindrán altre cop la por del terrorisme...Es el moment del Confederalisme..

#4 joan, manresa, 22/03/2012 - 10:55

tinu.)per Europa.I are per are el perderíem i fariem el ridicul...CDC,CiU i el PNB no tenen intenció --per are --de buscar sortidas independentistas.El País Basc,ya son independents,només els falta poguer legislar fort,i axó u conseguirien amb un estat confederat,i saben els putas,i axó (cont.

#3 joan, manresa, 22/03/2012 - 10:51

El Casal,10,40h.--Lo que avui es blanc,demá ya és negre..,els temps no solament están cambiant ,sinó megacambiant....,Are,sobre exercir l'autodeterminació,malament u tenim,axó només u podem fer d'una manera,LA PENDREM...¿ I després qué..?Per aplicar uns resultats han de ser homologats (cont.

#2 Jordi, Sant Just, 22/03/2012 - 01:54

En 1704 el parlament d'Escossia va votar a favor d'unir l'estat d'Escossia amb el d'Angleterra i Gales. Es va firmar el Tractat de l'Unió i el rei escossès va passar a ser el primer rei del Regne Unit.

Per això tenen el dret de desfer la Unió

El cas de Catalunya no te rés a veure.

#2.1 Francesc, Badalona, 22/03/2012 - 08:24

El cas Català és molt més clar ja que va ser fruit d'una guerra i posterior colonització, monarquies totalitàries i dictadures ferotxers amb el resultat de vàries exiliacions i assessinats per part de les corresponents autoritats. Poca broma.

#2.2 Jordi, Zaragoza, 22/03/2012 - 09:09

Francesc, no digas estupideces. ¿De qué guerra hablas? ¿De qué colonización? Jaime I ya se autoproclamaba un rey español en el siglo XIII, ¿no lo sabías?

#2.3 joan, Barcelona, 22/03/2012 - 09:48

Que siguin casos diferents no vol dir que la voluntat del poble ha d'estar pe sobre de qualsevol llei. Si Catalunya vol la independencia, la tindrà. Tot està ales nostres mans

#2.4 PARA FRANCESC, vielha, 22/03/2012 - 11:27

tio no tiene ni idea de lo que hablas chavalote. Estudia, Analiza, Piensa y Razona antes de hablar y decir babayades. Ignorante e inculto es lo que tu eres.


ARAN IS NOT CATALONIA

#1 Ramon, Barcelona, 21/03/2012 - 20:55

Sí, la via britànica... la Paquita Homs es farà el trapezista... la Juanita Ortega dirà que ella és psicòloga... el Ruiz, que el National Health Service està pitjor que Scala-Dei... la PePona Duran, que ell és maño... i l'Arturu que un moment, que ha de consultar-ho amb la roda del timó de la paret

#1.1 Josep, Barcelona, 22/03/2012 - 03:22

tu fes broma, que els professors en la matèria i en economia i dret internacional van fent feina i per cert, estan més avançats que a Escòcia, és més ss´estana assessorant mutuament. Quan els catalans posem les nostres forces en una empresa com aquesta, ningú ens pot aturar. I ara no hi ha bombes.

#1.2 jajajajjaaaaaa, barceloan, 22/03/2012 - 10:43

Josep, quan quan quan quan .....sempre esteu igual i mentres tohom votant a la sucursal pepera a catalunya (CIU)...sempre ui aggg mmmmuhm quan ens posem , i perque collons no us poseu ?