ERC no presentarà esmenes a la proposta de resolució i votarà a favor de la legitimació de Carles Puigdemont com a president. El portaveu dels republicans, Sergi Sabrià, ha confirmat que en el ple de dijous sumaran forces amb Junts per Catalunya, a l'espera que els quatre diputats de la CUP també donin suport al text.
Sabrià ha dit que "cada dia del 155 és un dia més on governa el país un partit amb 4 diputats, volem el nostre govern reconstituït i en disposició de treballar". Aquesta legitimació simbòlica és una de les potes de l'acord global que han estat negociant els dos principals grups independentistes.
El dirigent d'ERC ha dit que "només queden petits serrells per tancar l'acord". Sergi Sabrià, però, s'ha negat a respondre cap pregunta al voltant de la investidura de l'expresident de l'ANC Jordi Sànchez, de qui només ha recordat que té tot el dret de ser investit si acaba sent designat pel president del Parlament.
El portaveu de la formació, d'altra banda, ha lamentat que Ciutadans hagi criticat el president del Parlament Roger Torrent pel Mobile i ha denunciat que "ens volen a fora d'aquests esdeveniments. Ens volen a casa".
Sergi Sabrià considera que "era imprescindible que Roger Torrent anés al MWC18 i que donés el seu suport als presos i expressés el seu rebuig a un monarca que no ens representa". "Fins que no demani disculpes, no serà benvingut", ha reblat.
Finalment, ha manifestat que "és normal que s'enfadin amb el president Torrent alguns jutges, advocats, fiscals, el Rei o C's". "Costa molt afrontar la indignitat quan te la posen al davant", ha conclòs.