Publicitat
Política · 6 de Setembre de 2021. 15:12h.

Estrasburg avala les càrregues policials de l'1-O

El Tribunal Europeu de Drets Humans veu "infundades" les queixes

Estrasburg avala les càrregues policials de l'1-O

El Tribunal Europeu de Drets Humans ha desestimat els dos primers recursos per les càrregues policials durant el referèndum de l'1 d'octubre, segons informa l'ACN.

Després d'esgotar la via judicial interna, dos ciutadans del Bages van denunciar Espanya al tribunal d'Estrasburg a l'agost de l'any 2020 per vulnerar el seu dret a un judici just amb una investigació "molt escassa" de les càrregues.

També consideraven que s'han vulnerat altres drets fonamentals com el dret a reunió, a la lliure expressió i a no ser sotmès a un tractament inhumà o degradant. Segons ha pogut saber l'ACN, el passat 25 de maig de l'2021 el TEDH va declarar inadmissibles aquests dos recursos perquè les queixes són "infundades" i no veu indicis de vulneracions de drets fonamentals.

Una sala formada per un únic jutge ha estudiat el cas, però "a la vista de les proves aportades, no sembla que s'hagi produït una vulneració dels drets i llibertats" de la Convenció Europea de Drets Humans, segons consta en la notificació de tribunal. La decisió és definitiva i no es pot recórrer, si bé això no impedeix altres afectats per les càrregues de l'1-O apel·lar a Estrasburg quan acabin el procediment judicial a l'estat espanyol.

Publicitat
Publicitat

87 Comentaris

Publicitat
#63 Kropotkin, Bic, 07/09/2021 - 12:04

Renace eL franquismo se adueña de Europa... Su Sanchidad tiene que actuar, montarse en el Falcon y detenerlos a todos... Jua, jua, jua,...

#62 a veure, a veure..., Blanes, 07/09/2021 - 12:02

Se sap algo de la que deia que li havien tocat els pits ???

#62.1 Antifa, L'h, 07/09/2021 - 19:13

Del energumeno que le retorsión los dedos y la tiró por las escaleras, aparte de manosearla, sí. Sigue trabajando en las fuerzas del orden.... De las cloacas, y le condecoraron por violencia de género. Sois los mejores, que viva Ejpañia

#62.2 Oriol, Barcelona, 07/09/2021 - 23:06

#62.1

t'equivoques amic 'patriota', els millors són els salvatges delinqüents de la teva parròquia que ja ens van demostrar el seu nivell a Urquinaona. sou els millors de l'univers, (un cop més) visca els neofeixistes salvatges de la parròquia!

#62.3 Figueras, Figueras, 07/09/2021 - 23:12

¿No se los había roto? ¿Ahora solo retorció? ¿Qué mano por cierto? pq se quejaba de una pero se envendó la otra... Por cierto, salió días después confirmando que había mentido...

#62.4 alberto, Cabrera de Mar, 08/09/2021 - 13:43

Antifa, que vuelven... jajajajajaja. Tranquilo, es broma.

#61 El món a l'inrevés, Tarragona, 07/09/2021 - 11:30

Albert 56.1
T'equivoques, nen. Els nazis eren els que estomacaven als jueus perquè aquests no tenien exèrcit, ni policia ni jutges.

#61.1 Albert, BCN, 07/09/2021 - 11:54

Dos cosas: 1) Estomacar? Parece que en Estrasburgo no piensan lo mismo.
Y 2) no me equivoco, pues sin tener ejercito los oprimidos aqui son los catalanes que no estan en tu secta. Miedo me da pensar en que hariais si España y Europa no estuvieran mirando.

#60 LoisA, Tabarnia, 07/09/2021 - 10:26

Las personas no estaban en fila para votar estaban formando un muro. Esto no justifica los episodios aislados que hubo de fuerza excesiva. No se informó por parte de la prensa indepe que hubo lugares en donde no hubo cargas, ni los monrajes falsos sobre agresiones ejercico ruín de propaganda. Falso que fueran apalear.

#59 Eldelpáramo , Madrid , 07/09/2021 - 10:07

Hermanos catalanes, ¿esta noticia abre los informativos de TV3 mañana, tarde y noche?
Que poca vergüenza!!!! Tancat TV3

#59.1 Baldric, Barna, 07/09/2021 - 11:26

Tu què saps de TV3 si no la veus ?

#59.2 Jose, BCN, 07/09/2021 - 11:51

No hace falta ver TVres o TV3% para adivinar que esa noticia no saldrá en ningún lado, los borregos solo quieren ser engañados.