Publicitat

El Tribunal d'Estrasburg tomba la doctrina Parot

Etarres, al carrer

Portada de La Vanguardia l'endemà de l'atemptat d'ETA a l'Hipercor

El Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) ha derogat l'anomenada doctrina Parot i ha ratificat la condemna dictada contra Espanya per l'aplicació de la doctrina a l'etarra Inés del Río Prada. La sentència, favorable a la denunciant, desestima el recurs del Govern espanyol després d'haver estat condemnat, el juliol de l'any passat , a excarcerar Del Río en el termini més breu possible i a indemnitzar-la amb 30.000 euros per danys morals i 1.500 per despeses i honoraris, per aplicar aquesta doctrina.

Aquesta doctrina es basa en un dictamen del Tribunal Suprem de febrer de 2006 pel qual l'execució de la totalitat de la condemna comença amb les penes més greus i els beneficis s'apliquen individualment per a cadascuna d'elles, i no sobre el màxim legal de 30 anys de permanència a la presó. D'aquesta manera, un cop complerta la pena més greu, s'ha de complir la següent, i així successivament fins al límit legal, fet que allarga l'estada a la presó.

Al juliol de 2012 , després que Del Río recorregués el seu cas davant el TEDH , aquest tribunal va concloure que la seva aplicació va ser "irregular" i que les autoritats espanyoles havien de posar-la en llibertat el més aviat possible. Els representants del Govern espanyol havien afirmat que la fi d'aquesta doctrina comportaria la posada en llibertat de 54 membres d'ETA, set del GRAPO, un del GAL i 14 presos comuns, un d'ells condemnat per 74 violacions.

Imatge del tribunal

Publicitat
Publicitat

90 Comentaris

Publicitat
#41 anticolonial, Freetown, 22/10/2013 - 02:36

Què és més greu, una persona que descuartitza al seu vehí o 1 etarra que mata d'un tret a un guàrdia civil per posar un exemple? Doncs els dos crims son igual de greus, perque es tracta de la mort d'una persona en cada cas! Ah sí, però resulta que als d'eta no els mola Espanya i això és mooolt greu

#41.1 Lluís, Bcn, 22/10/2013 - 08:05

La doctrina Parot s´aplicava a tots: a qui descuartitza el veí, i també a l'etarra. I ara, el TEDH obliga a treure de la presó a tots: no només a etarres sinó també a l'Assassí d'Alcàsser, i altres violadors i assassins en sèrie.

#41.2 ccc, bcn, 22/10/2013 - 09:40

com t'han dit la doctrina Parot s'apilica a tots els assassins, hauries d'informarte millor. Però, és més greu el cas de l'Etarra, pq no només mata a una persona, tb vol impossar el terror. Es a dir és un crim contra tota la societat i la democràcia. No és el mateix matar a un regidor pq el

#41.3 ccc, bcn, 22/10/2013 - 09:43

per robar-li la pasta q matar-lo per la seva ideologia, pq vols impossar la teva per la força de les armes i el terror. Assassinar nens ens un supermercat possant una bomba per aterroritzar a la societat és més greu.

#40 Papaluna, Barcelona, 21/10/2013 - 21:26

El Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), el Tribunal de La Haya i tota la merda de entitats no elegides democràticament i que estan per damunt dels governs del estats membres de la U.E. formen part del mateix projecte del Nou Ordre Mundial (NWO), en el que uns poc manen i controlen a la resta.

#39 Kropotkin.Harto de esbirros del régimen, Vic, 21/10/2013 - 19:37

Cualquier dia de estos los hacen miembros honorarios de Omnium y de la ANC. Ah, me olvidaba, y del Club Super3.

#39.1 all i oli nacional, Valencelona, 22/10/2013 - 02:37

ja, i a tu et faran honorari de la Fundación Francisco Franco no et fot!

#38 Lluís, BCN, 21/10/2013 - 19:09

Con Franco esto no pasaba: Los terroristas iban al garrote vil y las víctimas eran honradas. En otras palabras: el mal era castigado y el bien, recompensado. En cambio ahora, mucha democracia y mucho "concierto europeo" de mierda, para tener el mundo al revés.

#38.1 Oriol2, BCN, 22/10/2013 - 11:08

En temps de Franco, els terroristes eren el Govern i les víctimes eren els que passaven pel garrot. Franco va matar molta més gent que ETA.

#37 Xevier, Salt, 21/10/2013 - 18:51

Les lleis s'han de cumplir agradin o no vinguin d'on vinguin i a qui no li agradi que si posi fulles. Gora Euskadi i Visca Catalunya!!!, els unionistes, a la foguera..!!!!

#37.2 joan, bcn, 21/10/2013 - 21:23

Ep, et deixes als violadors, el de les nenes d'alcasser, i al patriota del.gal, visca!!!

#37.3 ccc, bcn, 22/10/2013 - 09:44

Efectivament, les lleis s'han de complir. Per exemple la Constitució Espanyola. Ah! i això de possar gent a la foguera va contra la llei, per si no ho savies, l'assessinat no és legal