El primer secretari del PSC, Pere Navarro, ha assegurat que el seu partit "defensa un segon pacte fiscal que millori l'actual". Aquesta afirmació suposa un gir dels socialistes catalans respecte al finançament català, ja que fa només tres setmanes Carme Chacón assenyalava que combatria amb "dents i ungles" el pacte fiscal.
De fet, la candidata a liderar el PSOE afirmava que la seva posició era també la de tot el PSC, però l'exconseller Ernest Maragall li va contestar que l'exministra de Defensa "no representa el PSC de tan PSOE com vol ser".
Navarro, en declaracions a TV3, ha remarcat que “la no elecció de Carme Chacón com a secretària general del PSOE va ser una sorpresa”. "El pes dins l’executiva no depèn del nombre de persones, sinó del pes de les persones”, ha remarcat.
El líder dels socialistes catalans ha afegit que "sobre Catalunya haurem de tenir [PSC i PSOE] la mateixa manera de veure les coses. Perquè quan Catalunya ha anat bé, Espanya ha anat bé. I a l’inrevés”. "La Convergència i Unió més sobiranista està pactant amb el PP més centralista que hem vist. Per a nosaltres és incomprensible”, ha afegit.