La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha descartat la convocatòria d'eleccions malgrat que l'Executiu no ha aprovat els Pressupostos i ha defensat la pròrroga dels comptes des de l'exercici del 2017.
"No és veritat que la Generalitat no tingui pressupostos, té pressupostos -prorrogats- des de l'exercici del 2017 i, per tant, en el marc dels pressupostos prorrogats es permet dur a terme l'acció de govern perquè cada departament té les seves partides corresponents" ha afirmat la consellera en roda de premsa.
Budó, preguntada sobre el fet que el president del Govern espanyol Pedro Sánchez, convoqués eleccions degut a la incapacitat d'aprovar els seus comptes, ha argumentat que Sánchez va convocar-les "en el moment en què les enquestes li van començar a ser favorables".
"El senyor Pedro Sánchez va dissoldre el seu parlament en el moment en què les enquestes li van començar a ser favorables, per tant, independentment de si hagués aprovat o no els pressupostos, probablement hagués dissolt el Govern" ha manifestat.
