Publicitat
Política · 2 de Novembre de 2018. 11:29h.

Ho paguen els que es van quedar

La fiscalia demana fins a 25 anys per a Junqueras i penes molt dures per a la resta dels acusats

Ho paguen els que es van quedar

'Exiliats' a Brussel·les celebrant una resolució judicial favorable

La Fiscalia General de l'Estat demana 25 anys de presó per l'exvicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, i entre 16 i 17 anys a l'expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, i als cinc exconsellers que són a la presó, Joaquim Forn, Jordi Turull, Raül Romeva, Josep Rull i Dolors Bassa.

També demana 17 anys per a Jordi Cuixart i Jordi Sánchez. Aquestes penes les demana d'acord amb el delicte de rebel·lió que la fiscalia considera que han comès com a líders del moviment independentista.

En concret, la Fiscalia els aplica a tots ells els punts primer, cinquè i setè de l'article 472 del codi penal, i també el primer de l'article 473, com a "promotors i/o caps principals" de la presumta rebel·lió. També en demana la "inhabilitació absoluta" pels mateixos anys, en aplicació de l'article 478.

Pels altres 3 consellers acusats que són en llibertat, Carles Mundó, Meritxell Borràs i Santi Vila, la Fiscalia demana 7 anys de presó i 16 d'inhabilitació absoluta pels delictes de malversació i de desobediència continuada greu. La Fiscalia també demana 11 anys de presó i inhabilitació per Josep Lluís Trapero per rebel·lió.

Publicitat
Publicitat

136 Comentaris

Publicitat
#55 modium, Moià, 03/11/2018 - 11:47

Avui pringuen els què es van quedar ,demà pringaran els unionistes españols.

#55.1 A.Perez, Tarragona, 03/11/2018 - 13:35

Paraules, paraules, paraules...i poc mes. Sou el enemic perfecte

#55.3 Pan con tomate y jamón Ibérico, II*II Enlloc, 04/11/2018 - 19:48

¡Tengo un tractor amarillooooo...!
Moià un pueblo arruinado y con las aguas envenenadas gracias a la gestión del catalanismo del 3%, y eso que todavía no ha llegado su república bananera. Si llegara, la moreneta no lo permita, estos mastuerzos son capaces de prenderle fuego a la comarca...

#54 Carlos Gomez, bestia amb forma humana, 03/11/2018 - 10:11

Aquesta foto, feta pel Polvorilla i que no veureu mai a TV3, es per fer un mural i posarlo a la recepcio de LLedoners.

Es fantastic.

#53 OVNI, ELX, 02/11/2018 - 20:46

"és una acusació penal demencial contra els catalans i sense fonament jurídic"

Telepolis, diari alemany

#53.1 ORNI, VICH, 03/11/2018 - 08:14

"Me compro Lavapiés y la calle Serrano."

Monopoly, juego de mesa

#53.3 opinador, Barcelona, 03/11/2018 - 11:32

curioso, porque en Alemania serian condenados a más pena

#53.4 Al ovni, Barcelona , 03/11/2018 - 18:39

Que Catalanes???? Será contra los independentistas que tenéis de todo como en botica.

#53.5 Pal de Paller, Capetown del Llobregat, 03/11/2018 - 18:59

Què collolns és aixó de Telepolis?"

#52 OVNI, ELX, 02/11/2018 - 20:44

"La Fiscalia, a diferència del que diuen els jutges de tota Europa, està comprant al jutge Pablo Llarena el conte de fades de la violència"

Telepolis, diari alemany

#51 Karlos, Huesca, 02/11/2018 - 20:26

hoy me parece que el estado español ha perdido Cataluña, que triste!, que triste y sobrecogedor!!, lo podrida que está esta España,por cierto fiscalia, fue una rebelión armada con tanques, o armada con la fuerza de las palabras??, lo dicho: SOBREcogedor!!!!

#51.1 A Karlos, Barcelona , 03/11/2018 - 18:41

No te preocupes que no ha perdido Cataluña. La minoria de Catalanes independentistas si que van perdidos.