Publicitat
Política · 22 de Gener de 2015. 14:38h.

Homenatge a les víctimes de París

Declaració i minut de silenci al ple del Parlament

Homenatge a les víctimes de París

Un moment del minut de silenci

El Parlament “condemna” els atemptats perpetrats a París contra el setmanari ‘Charlie Hebdo’ i un supermercat kosher, i “rebutja  tot atac a la vida humana, als drets individuals i col·lectius i a la lliure d’expressió, religió o ideologia”, segons una declaració institucional que ha estat llegida al ple pel secretari primer de la mesa, Pere Navarro.

El text subscrit pels set grups parlamentaris, el Parlament expressa la seva solidaritat i la del poble de Catalunya amb les víctimes,  les seves famílies i companys, i “s’oposa a qualsevol estratègia de fracturar la societat i confrontar les persones per raons d’ètnia o religió”. 

Així doncs, “rebutja de ple l’objectiu últim dels atacs comesos a París, així com qualsevol atac contra símbols i persones innocents de religió musulmana”.

El cònsol general de França a Barcelona, Edouard Beslay, i el president de la Comunitat Israelita de Barcelona, Uriel Benguigui, han seguit la lectura de la declaració des del saló de sessions. En acabar la lectura el ple del Parlament ha fet un minut de silenci.

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#7 Neferu, Barcelona, 22/01/2015 - 20:25

Cualquier manifestación contra el terrorismo sea quien sea el que lo lleve a cabo me parece bien sin embargo...

#7.1 Neferu, Barcelona, 22/01/2015 - 20:42

..Sin embargo,por la declaración institucional de que,el pueblo catalán se opone a cualquier estrategia que fracture y confronte a las personas por razón de étnia o religión,¿debo entender entonces que no nos oponemos a la confrontación por motivos políticos? Porque es lo que aqui se está viviendo

#6 Mustafa, Barcelona, 22/01/2015 - 20:16

Tal com van les coses al món, cada dia han de dedicar un minut de silenci... poca etica i poca moral, millor dit moral i etica selectives

#5 Jordi, Martorell, 22/01/2015 - 17:50

Ni un segon de silenci no van fer per les 2.500 dones i nens assassinats amb bombes de fòsfor per l'exèrcit hebreu el mes d'agost al camp de concentració de Gaza, ni un segon, vergonya als nostres diputats!.

#5.1 Jordi, Martorell, 23/01/2015 - 17:35

Troll, usurpador de nicks. No utilitzis el meu nom per anar a favor dels moros.

#5.2 pepe, andorra capital jerusalen, 24/01/2015 - 13:40

comentario que demuestra (el #5.1)

que se atrapa antes a un descerebrado del Mossad q a un sionista.

#3 -emilio, a, 22/01/2015 - 16:15

se me hace raro tanta unanimidad en el parlamento, todos d pie sin excepcion. Creo que le falta un partido islamista.

#2 libertadexpresión, BCN, 22/01/2015 - 15:23

Y después no hacen ningún homenaje en el 10º aniversario de las víctimas del 11-M en Madrid, a petición de Ciudadanos. Como tampoco lo hace ERC a las víctima en Cataluña por parte ETA.
Hipócritas.

#2.1 diguemhotot, Cerdanyola, 22/01/2015 - 15:48

19-juny-2007 Acte d'homenatge a les víctimes del terrorisme amb motiu del vintè aniversari de l'atemptat d'Hipercor (Govern i Ajuntament BCN)
18-juny-2012 El Parlament homenatja les víctimes d'atemptats terroristes amb motiu del vint-i-cinquè aniversari de l'atemptat de l'Hipercor.
ERC hi era.

#2.2 Casanova Cobarde, Torroella de Montgrí, 22/01/2015 - 16:25

El parlament fa un homenatge a les víctimes d'Hipercor als 20 anys de l'atemptat, molt bé!!! i el homenatge a les nenes de la Casa Cuartel de la Benemérita en Zaragoza??? i als agents de les forces de seguretat que traballaven per la nostra llibertat??? on són els homenatges?

#2.3 bcn, bcn, 22/01/2015 - 16:51

Diguemtot jo visc al costat de meridiana alla on hi ha el monument recordatori de les victimes a Rio de Janeiro i fa dos anys que cap representant de ciu ni erc ni cup ni mossos ve al homenatge que fem cada any,una mica de respecte....quina vergonya

#2.4 diguemhotot, Cerdanyola, 23/01/2015 - 10:09

Ell deia que no hi havia hagut NINGÚN HOMENAJE a les víctimes a Catalunya.
Bé, doncs n'hi ha hagut, i ERC hi va anar.
A l'aniversari de l''11-M el Parlament de Catalunya aprovà una declaració de comdemna del terrorisme i en record a las víctimas del 11M (aprovat per tothom menys la CUP)