Publicitat
Política · 30 de Novembre de 2011. 22:10h.

I a sobre hem de pagar?

Foment escurça el trajecte per Despeñaperros mentre paralitza obres a Catalunya

I a sobre hem de pagar?

Imatge del nou tram de Despeñaperros

El Ministeri de Foment ha escurçat el trajecte pel port de Despeñaperros -que uneix Madrid amb Andalusia- mentre manté paralitzades diverses obres a Catalunya per manca de pressupost.

El ministeri, en efecte, va inaugurar el passat mes de setembre les obres de remodelació d'un tram de l'autovia A-4 a Despeñaperros (Jaén) per un import de 198 milions d'euros.

El nou tram de l'A-4 té 14 quilòmetres - dels quals 9,4 corresponen a la calçada en sentit Madrid-, que permeten recórrer el port de Despeñaperros en cinc minuts. La inversió prevista total és de 245 milions d'euros.

El projecte, una obra d'enginyeria, compta amb cinc túnels amb un total de 4,5 quilòmetres i més de 3.900 metres de viaductes. En l'actualitat, la via suporta un trànsit de 24.000 vehicles mentre que el desdoblament de la Nacional II a Girona, que porta tres anys aturat, té una intensitat mitjana diària de 30.000 vehicles.

Foment tenia previst invertir 2.500 milions a les carreteres catalanes, però només s'ha licitat uns 700, segons va denunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, al Parlament el passat 2 de novembre.

De fet, només s'han acabat el 10% dels projectes acordats amb la Generalitat en els darrers anys. Com a exemple, s'ha aturat la construcció del desdoblament de la Nacional II a Girona, la variant de la N-340 al seu pas per l'Aldea o el Quart Cinturó, entre Olesa i Viladecavalls.

La connexió entre l'Autovia de Lleida i l'autopista a Girona per Castellbisbal, per exemple, esta paralitzada a causa de les retallades de Foment. També les obres de l’A-27 a Valls-Montblanc, l’A-14, entre Lleida i Almenar, la variant de l’Aldea o els accessos a Tarragona i la T-11, entre d'altres. I encara estan pendents de licitació el carril bus-VAO de la B-23, l’entrada a Barcelona des de Molins de Rei o l’A-7 entre el límit de Castelló amb Vandellós.

Igualment l’A-26 entre Figueres i Besalú; la variant de Ribes de Fresser; la Nacional 230 al límit d’Osca, entre el límit d’Osca i el túnel de Viella; la Nacional 260 de la Seu d’Urgell al Pont de Suert, o la Nacional 240 de Riudecols a Manresa o la variant de Vallirana.

A banda, a Andalusia hi ha 1.376 km d'autovies sense peatge, mentre que a Catalunya n'hi ha 335 km. A Castilla-León, són 1.536 km; a Castila-La Mancha, 1.300; a València, 577; a Extremadura, 576; a l'Aragó, 542 km; a la Comunitat de Madrid, 505 o a Galícia, 465. Només la Rioja, Ceuta i Melilla tenen menys autovies gratuïtes que Catalunya. 

Obres a l'Autovia del Mediterrani a Catalunya

Publicitat
Publicitat

70 Comentaris

Publicitat
#34 angel, CARDEDEU TRIOMFANT, 05/12/2011 - 00:16

CATALUNYA INDEPENDENT ES LA SOLUCIÒ DEFINITIVA.

#33 Autovio, Autovia City, 03/12/2011 - 13:53

http://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_d'autopistes_i_autovies_de_Catalunya

Si fem bé el compte veurem que és una mica més de 335 km. D'altra banda, s'ha de tenir en compte que la superfície de Catalunya és bastant inferior a la d'Andalusia i a la de Castella-Lleó.

#32 Autovio, Autovia City, 03/12/2011 - 13:35

Quan diuen que a Catalunya hi ha 335 km d'autovies gratuïtes tenen en compte les autovies gratuïtes que no reben el nom d'"autovies" perquè són competència de la Generalitat?

#31 elia marin freixedes, barcelona, 02/12/2011 - 15:08

Doncs sí, aquesta autovia feia molta falta a Despeñaperros, era un tram molt perillos per on hi pasen molts camions. Ara tan l'entrada com la sortida sera rapida i segura. Prou ja de mirar els demes, per que no tanquen les embaixades, per que no retallen les subvencions a empreses. Poru ja!!!

#30 Javier, Soria, 01/12/2011 - 23:46

Hay territorios peores. Iba a dejar Soria de ser la única capital no comunicada ni por autopista ni por autovía, pero también nos han paralizado las obras. De lo demás para qué hablar. Soria se muere.