Publicitat
Política · 13 de Juliol de 2009. 17:52h.

I ara, la gestió del Prat

El ministre de Foment, José Blanco, "garanteix" a la Generalitat un paper clau en la gestió del Prat

I ara, la gestió del Prat

Blanco, amb Montilla i Zapatero, en la inauguració de la T1 del Prat

El ministre de Foment, José Blanco, ha garantit que la Generalitat de Catalunya tindrà un paper "determinant" en la gestió de l'aeroport d'El Prat. El ministre, convidat en el fòrum Tribuna Barcelona, ha assegurat que "abans que acabi l'any" farà pública la seva proposta de nou model de gestió aeroportuaria, que preveu consensuar "amb tots els sectors implicats". És per això que Blanco s'ha compromès a impulsar en breu un "procés de diàleg i concertació" amb la Generalitat, però també amb les institucions empresarials i financeres, com la Càmera de Comerç de Barcelona, atès que el Govern té la voluntat de donar entrada al capital privat en AENA.

"Haig d'escoltar a molta gent, i de forma prioritària a la Generalitat", ha remarcat Blanco davant un aforament format principalment per empresaris. El ministre ja ha demanat als seus serveis tècnics que li remetin els criteris sobre com fer compatible que la Generalitat tingui una posició dominant en la gestió de l'Aeroport de Barcelona amb "els interessos generals". Es tracta, ha subratllat Blanco, d'una transferència "complexa" que ha de donar lloc a un nou model de gestió aeroportuaria que resulti positiva "per a l'interès general de Catalunya".

De concretar-se aquest nou model, el Govern donaria així resposta a una vella reivindicació de l'executiu català, que des de fa anys reclama tenir una participació decisiva en la gestió d'El Prat. Blanco ha assenyalat, en aquest sentit, que el Govern "té la determinació i la decisió política" que la Generalitat tingui un paper clau en la gestió de l'aeródromo barceloní, malgrat que l'Estatut no li obliga a això, a diferència del que el text estableix en matèria de finançament autonòmic o del traspàs de la gestió de Rodalies. També en matèria d'infraestructures, Blanco ha anunciat que abans de finals d'any presentarà un pla de viabilitat del desenvolupament i execució del denominat corredor ferroviari mediterrani, que hauria d'unir Andalusia amb la frontera francesa amb l'alta velocitat.

El titular de Foment ha comentat, referent a això, que la seva intenció és impulsar aquest eix des de la col·laboració públic-privada, necessària per a mantenir la inversió en infraestructures en temps de crisis com l'actual. "En aquest temps més que en cap altre és necessari relanzar aquesta forma de cooperacions", ha apuntat Blanc, que espera tenir definit el traçat del corredor abans de 2010, el que permetrà recuperar "el temps perdut", després que en 2003 no s'inclogués l'obra en els eixos prioritaris dels corredors europeus.

Publicitat
Publicitat

3 Comentaris

Publicitat
#3 Manel Alicant, Barcelona, 13/07/2009 - 19:17

NO, NO, NO QUE PARIN!! QUE ENS FOTRAN L'AEROPORT EN ORRIS! LLAAAADREEEEES!!!!!!!

#2 Eva, Bcn, 13/07/2009 - 18:42

Determinant NO, DECISIU SI. No ens la vulguis colar senyors del PS que ja us coneixem. Que va ser el psc qui va presentar 30 esmenes contra l\'estatut del 30 de setembre i ara treuen pit. Pocavergonyes.

#1 Kropotkin, Vic, 13/07/2009 - 18:37

Esto parece un mercado persa.... Jua, jua, jua,... Ya solo les falta repartirse el Bailen 22. Jua, jua, jua,... Que cutre esto de la politica de los "negocis"