Publicitat
Política · 2 de Setembre de 2010. 17:39h.

ICV demana el traspàs del Quart Cinturó a la Generalitat

Herrera diu que el projecte de Foment "va contra la llei"

ICV demana el traspàs del Quart Cinturó a la Generalitat

Els dirigents ecosocialistes, durant la roda de premsa

El secretari general d'ICV i candidat a les pròximes eleccions al Parlament, Joan Herrera, ha demanat, acompanyat pel diputat responsable en matèria d'infraestructures, Salvador Milà, la transferència a la Generalitat de la titularitat del projecte viari entre Granollers i Abrera així com de les inversions previstes en el pressupost de l'Estat per al Quart Cinturó amb l'argument que “la nova caracterització d'aquesta via com una artèria metropolitana que no ha de formar part de la xarxa estatal de llarg recorregut se segueixi l'exemple del conveni que es va fer per la cessió de la N-II al seu pas pel Maresme”.

Herrera ha subratllat que a Catalunya “no es poden fer infraestructures amb els criteris i la lògica dels anys 70, sinó amb la lògica del 2010, que és la de millorar la mobilitat i respectar el territori”. La formació ecosocialista considera que la infraestructura aprovada “no respon ni als requeriments de mobilitat del Vallès fixats en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona ni al Pacte Nacional per les Infraestructures”.

Així mateix, Herrera ha avançat que en els pròxims dies presentarà al Congrés la sol·licitud de compareixença dels ministres de Foment, José Blanco, i de Medi Ambient, Elena Espinosa, perquè expliquin per què han presentat un projecte que va contra de la llei i que és nul.

En el document de les al·legacions fet per la formació ecosocialista es posa de manifest que el model de Quart Cinturó-Via Orbital “no es correspon amb les necessitat de mobilitat del Vallès i del conjunt de comarques de la segona corona metropolitana del Barcelona” tal com es fa tant en el PTMB i en el PNI. Així mateix es reclama “la realització prèvia d'un Pla Específic de Mobilitat pel Vallès” que posi l'accent “en la millora del transport públic, la xarxa ferroviària i la del tram-Vallès alhora que es determina expressament que “pel que fa a la xarxa viària, la Ronda del Vallès queda condicionada a un disseny que faciliti els desplaçaments inter-locals i amb els polígons d'activitat com a part de la xarxa viària interna”.

Publicitat
Publicitat

4 Comentaris

Publicitat
#4 Daserrout, BCN, 03/09/2010 - 08:57

Desprès de 7 anys d'endarreriments amb el 4º. Cinturó, encara remenen per endarrrerir-lo 7 anys més. Si us plau no voteu tripartit això és la ruina del pais.

#3 francesc, bcn, 02/09/2010 - 23:33

sigue... tengamos caminos de cabras. Sin infraestructuras decentes, aun nos extraña que se vaya la SONY, o que los centros de decision no quieran nuestra cuidad. Volvemos al pasado cuando se decia que Africa empieza en los pirineos

#2 francesc, BCN, 02/09/2010 - 23:30

He estado estas vacaciones en Madrid, las infraestructuras de carreteras son impresionantes, carreteras de 3 y 4 carriles por todos lados, y aqui en vez de ir a una todos, como bien dice simpatique queremos caminos de cabras. Asi que despues de la noticia

#1 simpatique, a@a.com, 02/09/2010 - 19:56

Que lacra esta gente de Iniciativa, Y ahora que pretenden? hacer del cuarto cinturon un caminito de cabras con flores en los arcenes?