Política · 3 de Juny de 2022. 14:20h.

Intervenció va alertar Borràs des del 2014

La va instar a no fraccionar contractes a la Institució de les Lletres Catalanes

Intervenció va alertar Borràs des del 2014

L'informe de la Intervenció del Departament de Cultura detalla, segons publica El País, que va advertir per escrit a l'actual presidenta del Parlament, Laura Borràs, el 2014 que els contractes de la Institució de les Lletres Catalans (ILC) "no es poden fraccionar per disminuir-ne la quantia i evitar així els requisits de publicitat".

L'arribada de Borràs a la direcció de la ILC el 2013 va suposar un augment d'aquestes pràctiques. El fraccionament de contractes menors va passar en un any del 8% al 51%, segons recull el mateix informe de la Intervenció del Departament de Cultura.

De fet, la interventora, Blanca De Gispert, va informar sobre aquestes conclusions de manera personal Laura Borràs, malgrat que ella les va desatendre. La presidenta del Parlament està processada per malversació, prevaricació, frau i falsedat per fraccionar 18 contractes per un valor superior als 300.000 euros.

Tot això hauria beneficiat presumptament un amic de l'actual presidenta del Parlament, l'informàtic Isaías H. Aquestes adjudicacions presumptament fraudulentes s'haurien estès fins al 2017, un any abans que Borràs deixés la ILC i tres anys després de ser advertida.

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#5 Marcial Heredia, en tierra de cuñaos, 03/06/2022 - 16:37

A mí que esta señora no me entra ni fotografiada sobre una moto grande con cazadora de cuero, escote y cara de preguntar si alguien "busca a Jacques" .. sococco!!

#4 Carlos Gomez, diuen, diuen, diuen.., 03/06/2022 - 15:27

Us imagineu a La Tachenko entrant i sortit de la preso conduint el seu Jaguar ? cafort oi ?

Tindra tambe minyona alla ?

I on anira a fer treballs socials ? al Kensington Bridge House ? al CH Carolina Herrera ? Li dedicara El Nacionalpuntcat un reportatge cuqui com els que ens te acostumats el pepeantichisenyora ?

Cafort oi ? Esoy hecho un maruj

#3 Luigi., Barcino, 03/06/2022 - 15:16

Sabía que no podía hacerlo, la advirtieron de que no debía hacerlo,pero ¿por qué continuó?

#3.1 Chris, Lleida (RIP Cataluña), 03/06/2022 - 16:10

Debe ser cosa del sentido común de la casta

#3.2 Conxita de Riudecols , Riudecols, 03/06/2022 - 16:36

O per beneficiar-se ella o per beneficiar als amics, és evident. Per amor a l'art no ho crec.

#3.3 Luigi., Barcino, 03/06/2022 - 18:37

Conxita,descartado un tema de faldas o de un innecesario lucro y que el "presunto amigo" es un delincuente que está en la cárcel, por tráfico de drogas y de moneda falsa, no parece que éste formase parte de su círculo de amistades.

#3.4 Conxita de Riudecols, Riudecols , 04/06/2022 - 11:18

Està clar amb els mails que ajudava al 'presunto amigo' a fer-se amb els contractes. Si ho feia per amor a l'art llavors és que és més curta del que sembla, cosa que tampoc cal descartar.

#2 Arnat, Barcelona, 03/06/2022 - 14:59

Aquesta li han d'aplicar la màxima severitat per la corrupcció que ha generat. Tota aquella prepotencia, soperbia i vanitat que ha demostrat per allà on ha passat li han de fer pagar amb un preu ben alt. Ja es hora que els inocents que l'han votat obrin els ulls per copsar la pocavergonya que pot arribar a ser aquesta farsant integral.

#1 Marc de Vich, Vich, 03/06/2022 - 14:49

Para ellos, las leyes antifraude y de España, no existen. Ya sabemos lo que son capaces de hacer, así que lo mejor es simple y llanamente quitarles privilegios