Publicitat
Política · 8 de Febrer de 2018. 18:33h.

Irene Montero s’inventa la paraula ‘portavoza’

La portaveu de Podem argumenta que és per “avançar en igualtat”

Irene Montero s’inventa la paraula ‘portavoza’

Irene Montero

La portaveu de Podem al Congrés dels diputats, Irene Montero, s’ha inventat la paraula ‘portavoza’ durant una roda de premsa a la cambra baixa, on va parlar de “portavoces y portavozas”.

Montero ha argumentat que “desdoblant el llenguatge, a vegades, encara que no soni molt correcte, es pot avançar en la igualtat”. “Ja són massa els segles en els que el llenguatge s’utilitza com instrument per perpetuar el masclisme en las societats”, ha afegit.

La portaveu de la formació violeta ha explicat que “la majoria“ dels idiomes “utilitzen el masclisme per referir-se també a l’altre meitat de la població”, però ha avisat que “allò que no es nomena acostuma a no existir”.

Abans que Irene Montero, la ministra d’Igualtat, Bibiana Aído, ja va parlar de “miembros y miembras” en una compareixença al Congrés l’any 2008 per visibilitzar les dones. Aido va explicar llavors que havia estat un lapsus i va assegurar que es fa servir a Iberoamèrica.

Publicitat
Publicitat

33 Comentaris

Publicitat
#24 Alejandro, Barcelona, 09/02/2018 - 13:58

Si dices "portavozas" y dices "miembra",entonces tampoco eres un "cargo público" sino una "carga pública" ¿No es cierto Irene?

#23 Perico, Vilanova, 09/02/2018 - 13:12

Espero que esta víctima de la LOGSE tambén se invente Pilota o Soldada, para no discriminar a las mujeres que desempeñan estos oficios. Pero claro, también debería usar Taxistos, Policío, Astronauto, Paletos, Agricultoro, Periodisto, Chofero, Limpiaboto, Dentisto, Deportisto, Pediatro, Economisto, Electricisto, Psiquiatro...

#22 Rodejet, Barcelona, 09/02/2018 - 12:23

I els extremistes s'han inventat Taverna i que el Regne d'Espanya és una democràcia i un estat de dret. La degeneració de la política espanyola avança a marxes forçades cap al penya-segat.

#22.1 Barretina a rosca, Black hole, 09/02/2018 - 14:01

Esto lo dice un fanático golpista del 6 y 7 de septiembre contra 7,5 millones de europeos indefensos.

#22.2 Protágoras, bcn.España, 09/02/2018 - 15:00

La comunidad internacional, la UE, la ONU y los organismos de evaluación considera a España una Democracia Plena. Pero a los fanáticos la verdad les trae sin cuidado.

#22.3 Junqueras Santo Subito, Tabarnia, 12/02/2018 - 09:17

Es curioso las simpatías de la extrema derecha rústico- carlista y los chavistas- peronistas- castristas - troskistas - leninistas - anticapitalistas y populistas de Podemos.
Por cierto, Rodejet, que tal si comentas la noticia.
Pero conociendo vuestras obsesiones compulsivas producto de disonancias cognitivas profundas eso creo que es imposible.

#21 Protágoras, bcn.España, 09/02/2018 - 11:45

La diversidad sexual real traspasa los géneros hombre mujer. El empleo de los dos géneros no incluye a personas que no son ni una cosa ni la otra; masculino, femenino, homosexual, transgénero, etc. Cómo llamará la señora Montero a quienes no se reconozcan en ninguno de los géneros. Habrá portavoces, portavozas, portagays y portatrans.

#20 Barretina a rosca, Black hole, 09/02/2018 - 11:20

!La decepción continuada de la izquierda!.
Reducir el mundo a 2 sexos según la concepción católica es lo más retrógrado que le puede pasar a un progre, algunas tribus de indios americanos tenían hasta 5 y 6 sexos, ¿deberiamos tener 5 o 6 "variantes" para cada palabra?

La (fem.) porta (fem.) voz (fem.) Irene Monter-a (fem.).
!Viva la ig