Publicitat
Política · 15 de Març de 2017. 10:05h.

Junqueras no vol que l'inhabilitin a ell sol

El vicepresident defensa que "el conjunt del Govern signi" la convocatòria del referèndum

Junqueras no vol que l'inhabilitin a ell sol

Oriol Junqueras

El vicepresident i conseller d'Economia, Oriol Junqueras, ha proposat que tots els membres Govern signin la convocatòria del referèndum. "El millor és que tothom s'impliqui, que sigui el conjunt del Govern que ho firmi", ha afirmat quan ha estat qüestionat sobre hauria de ser ell qui firmés el decret de convocatòria del referèndum.

L'estratègia de Mas, Ortega i Rigau -fent recaure l'organització de la consulta del 9-N en els voluntaris- i la sentència posterior no ha deixat cap escletxa legal al Govern per poder fer alguna cosa similar. L'Executiu tampoc podrà, en cas de convocar-lo finalment, desconeixement de les resolucions del TC.

Malgrat que Carles Puigdemont va encarregar l'"arquitectura" i l'organització a Romeva, Junqueras ha assegurat en una entrevista a El món a Rac-1 que hi ha un "compromís que aquest tipus de decisions les farem de forma col·lectiva". "Implica la implicació de tothom, dóna confiança a tothom", ha defensat.

Oriol Junqueras ha manifestat que "tenim clars els calendaris previstos per poder-lo fer". "La meva feina és fer el referèndum. No es tracta de fer declaracions. Som capaços de fer allò que sembla gairebé impossible", ha defensat el vicepresident, que ha indicat que "ho tenim tot a punt, molt ben encarrilat".

Finalment, el conseller d'Economia, que ha descartat unes eleccions a curt termini, ha plantejat que "l'Estat és conscient que, segons què faci, ens dóna més raons". "Si guanyem el referèndum, no s'inhabilitarà ningú. Si perdem i m'inhabiliten, doncs estaré inhabilitat", ha reblat.

Publicitat
Publicitat

53 Comentaris

Publicitat
#34 dirdan, bcn, 16/03/2017 - 09:24

Algún voluntario para firmar??...

#33 salva, BCN, 15/03/2017 - 22:36


... Però perquè no tenim una llei electoral catalana, com la resta de les comunitats ....

#32 salva, BCN, 15/03/2017 - 21:25

ha, ha, ha, ha,

#31 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 15/03/2017 - 19:42

"Declarem que no existeix en Dret Internacional cap norma que prohibeixi les declaracions unilaterals d'independència. Declarem que quan hi ha contradicció entre la legalitat constitucional d'un Estat i la voluntat democràtica, preval aquesta segona, [...]"

Tribunal Internacional de Justícia

#31.1 PepetCabrejat, Bcn, 16/03/2017 - 11:42

La Sentència no és tal, sinó una Opinió Consultiva (Advisory Opinion) del Tribunal Internacional de Justícia en relació a Kosovo.

#31.2 PepetCabrejat, Bcn, 16/03/2017 - 11:44

A més la cita és falsa, et convido a buscar en l'original en anglès o francès a veure si trobes el que dius. Au, a enredar a un altre lloc.

#30 Cap gros, Palamos, 15/03/2017 - 19:40

Erc es vol menjar CDC, i CDC no sho vol deixar fer....la manera es pringar a junqueres amb el referendum que saben que no es fara....al final entre uns i altres anirem on hem d anar.....eleccions. I a veure si baixen un 20 % i deixen de donar pel sac..