Publicitat
Política · 1 de Juliol de 2014. 17:25h.

La CUP es desmarca de l’ANC

"Una futura Catalunya independent no hauria de tenir exèrcit"

La CUP es desmarca de l’ANC

Arrufat, durant la roda de premsa

La CUP s’ha desmarcat de l’Assemblea Nacional Catalana i ha assegurat que una Catalunya independent “no hauria de tenir exèrcit propi”.

“Cal adoptar un compromís per tal que una futura Catalunya independent no tingui exèrcit propi i no gasti diners en comprar armament i en un exèrcit que té molt poc sentit en el món actual i menys tenint en compte la dimensió del nostre país”, ha explicat el diputat Quim Arrufat al Parlament.

La CUP ha entrat un seguit d’esmenes al projecte de Llei d’Acció Exterior, que s’està tramitant a la cambra catalana, entre les quals es proposa que Catalunya rebutgi tenir forces armades i aposti “per contribuir a la pau internacional mitjançant cossos d’intervenció no-violenta”.

També demanen que la nova Llei estableixi com a opció preferent “solidaritzar-se amb els processos que defensin el dret a decidir dels pobles i les persones i a posicionar-se al costat de qui pateix vulneracions de drets humans, civils o polítics”. En coherència, una altra esmena insta la nova Llei “a no tenir relacions normalitzades amb actors internacionals que sistemàticament vulneren les resolucions de l’ONU en matèria de drets humans”.

Publicitat
Publicitat

34 Comentaris

Publicitat
#28 BEJOTA, BCN, 02/07/2014 - 12:27

Nació Digital ha preparat una gran enquesta per als lectors.
El seu vot s'ha desat correctament. Gràcies per participar-hi.
Vots totals: 1.548.625

Sí i Sí: 381.573 (24,64%)

Sí i No: 5.062 (0,33%)

No: 1.161.990 (75,03%)

#28.1 BEJOTA, BCN, 02/07/2014 - 12:27

N.B TRENCAPATRIES, COM A LES EUROPEES.TOT ESTÁ VENUT.

#27 tomas, ., 02/07/2014 - 09:09

!!!! Doncs Venezuela, Cuba, Bolivia, Gaza...tots els seus amiguets en tenen. Pq hem de ser els unics sense??

#26 Kropotkin, Vic, 02/07/2014 - 09:08

CUP: No habra ejercito
ANC: Habra ejercito y marina. Y reservistas...
Mas: Alquilaremos el ejercito de otros paises pangandolo.

La verdad es que los estelados se nota que lo tienen todo muy bien pensado. Jua, jua, jua,...

#26.1 spanish, Madrid, 02/07/2014 - 12:20

Falta ERC , haremos un convenio con Francia

#26.2 spanish, Madrid, 02/07/2014 - 12:20

Falta ERC , haremos un convenio con Francia

#26.3 Kropotkin, Vic, 02/07/2014 - 12:27

spanish: Ya los inlcluia en la opción de alquiler de Mas... Es por no alargar la lista....

#25 Yuri, Moldavia do Norte, 02/07/2014 - 09:03

E.r.c. vol que el nostre exércit sigui el francés, aquests no volen exercit, son com nens diuen el primer que els hi passa pel cap. I C.i.u. fa majoria amb ells!!!! I critiquem el Duran perque esta desesperat!!!!.

#24 Gostrompeta, Sagril'ha, 01/07/2014 - 23:26

Ondia! Sense policía, sense defensa, sense exèrcit, sense..... es veu que els de la CUP els hi frotia un ou que el yihadistes volguèssin un califat a Barcelona! I posats a no tenir defensa, deixem-ho als espanyols oi? o als europeus, que queda mérs guai i no m'embruto- Apa, aneu a cremar containers!

#24.1 yihaidista, riquelmia, 02/07/2014 - 19:33

A qui pais vols que anem a matar amb l'exercit?

#24.2 Roger, Cardedeu, 03/07/2014 - 00:43

Ignorant, que xerres? Quan ha defensat la CUP l'abolició de la policia? Hi ha molts països sense exèrcit i no s'hi formet califats yihadistes, hi ha moltes alternatives. Deixa de tragar tanta merda de la tele i informa't una mica abans d'escupir-la per la boca.